Prémium ismerkedés a neten

Nem hittem az internetes párkeresésben, de olyan nagy volt a nyomás a környezetemből, hogy úgy döntöttem teszek egy próbát. Végül is azt tartja a mondás, hogy ott találod meg az igazit ahol legkevésbé várnád. És ha megpróbálom és bebizonyosodik, hogy nem működik, legalább nyugodt szívvel mondhatom, hogy én mindent megtettem az ügy érdekében.

Miután erre az elhatározásra jutottam, már csak a megfelelő oldalt kellett megtalálnom. Ez sem volt könnyű, mert ismertem az itthon népszerű randi website-tokat és nem voltam túl nagy bizodalommal irántuk. Valami mást kerestem, valami globálisát és egy olyan oldalt ahol vannak szűrők. Egy barátnőm mesélt egy külföldi ismerkedős oldalról ahol az ő barátnője talált rá arra a srácra, akihez ki is költözött Angliában és elég tartósnak bizonyul a kapcsolatuk.  Na több se kellett nekem, rá kerestem az oldalra az interneten, már csak azért is, mert nyelv gyakorlás szempontjából is nagyon jó és az ember lánya a világon bárhol találhat ismerőst magának. Okcupid az oldal neve és valóban más, mint az eddig ismert oldalak. Már eleve szűr azzal, hogy kell tudnod angolul, a másik nagy előnye, hogy globális és válogathatsz arra is, hogy a világ melyik részén élőkkel szeretnél ismeretséget kötni. Ha az ember tényleg komolyan gondolja az e-fajta társ szerzést, akkor meg van a lehetőség, hogy nagyon profi és részletes bemutatkozó anyagod legyen. Tehát akit érdekelsz, egész jó képet kaphat rólad, és kevesebb esély van a melléfogásra. Azért azt itt meg kell említsem, hogy itt is sokan vannak olyanok akik nem szánnak erre időt, de én az olyanokkal nem is foglalkozom és sanszos, hogy más sem. Persze itt sem kizárt, hogy valaki nem a valóságnak megfelelőket állítja magáról, de ez sajnos másfajta ismerkedésnél sem kizárt.  Azt vallom, ha már csinálok valamit, akkor komolyan tegyem és ne hűbelebalázs módjára. Tehát már ez is egy szűrő. Nagyon részletekbe menő kérdés sorozatra lehet válaszolni, nem csak az alap adatokra kérdez rá, hanem például, hogy sorold fel, hogy mik azok a dolgok, amik nélkül nem tudsz élni, vagy olyan bagatell dolgok, mint szoktál e hangosan tüsszenteni. Ezek butaságnak tűnhetnek, pedig ha jobban belegondolunk akkor nem is. Engem például zavar, ha valaki nem tud kulturáltan tüsszenteni. Bejelölheted azt is, hogy milyen jellegű kapcsolatot keresel, mert hát ez sem mindegy, én például szerettem volna elkerülni azokat, akik csak egy könnyű éjszakát keresnek így ezt ki is hagytam a felsorolásomból.  Azért ennek ellenére is vannak próbálkozok.  Néhányan még a fáradságot sem veszik, hogy elolvassák az adatlapod, csak kép alapján választanak és nem érdekli őket, hogy te valójában mit keresel. Bepróbálkoznak, aztán lesz, ami lesz. Ami érdekes, hogy azt is feltűntetheted a saját profilodon, hogy mennyi a havi jövedelmed és elég sokan ezt meg is teszik. Ez azért annyira jellemző a társadalmunkra, hogy ez is egy fontos dolog a párválasztásban. Feltűnt az is, hogy zömében diplomás emberek használják ezt az oldalt és jó anyagi körülmények között él az itt fellehető társaság. Rengeteget utaznak ezek az emberek, mert sokszor kapok olyan üzenetet, hogy a héten ide utazik és keres valakit, akivel szórakozni vagy várost nézni mehet. Az életkor is nagyon változatos a 20 éves egyetemistától a 60 évesig mindegyik korosztály megtalálható. Szóval elég széles a paletta. A rendszer a felhasználóknak minden héten küld egy listát a hozzá passzolókról, hogy naprakész információd legyen a felhozatalról. Meg tudod nézni, hányan nézték meg a profilodat ki milyen sűrűn nézeget stb, de ezt más ilyen jellegű oldal is tudja. Inkább az Okcupidnak az adja a pikantériáját, hogy nemzetközi és mélységekbe hatol, ezzel segíti a megfelelő társ keresgélését.

Meglepődtem mennyi magyar van fent és külön mulatságos, hogy először angolul kezdek el velük beszélgetni, mert nem tudhatod, hogy az illető beszél-e magyarul. Mert van az úgy, hogy nem jelzi, hogy folyékonyan kommunikál magyarul és mivel itt mindenki fantázia néven van regisztrálva, még a nevéből sem derül ki a nemzetisége. Kereshetsz vallásra, korra, identitásra és még ezer dologra. És ha még pénzt is akarsz áldozni a keresésre, extra szolgáltatásokat is kaphatsz. Ezt őszintén megvallva én még nem teszteltem, mert bőven elég nekem az ingyenes szolgáltatás is.

Tehát regisztráltam és túl vagyok már egy-két randin is. Persze itt is belefuthat az ember kóklerekbe, de a rengetek szűrő miatt azért kevesebbszer. 4 randin vagyok túl és elmondhatom, hogy nem ért olyan csalódás, hogy nem az várt a találkozó helyen, akire számítottam. Azt kaptam, amit vártam elsőre, persze ezeket hosszú levelezés előzte meg. Mert véleményem szerint, mindig jobb a bizonyosság. Ez a négy fiú mindegyike intelligens, tanult, normális értékrendel és normális életet élő személyek. Az első két pasinál az én választásom miatt nem lett folytatás, mert nem éreztem azt a pluszt, amit kellett volna (ami nyílván csak az első személyes találkozónál derülhet ki) a másik kettőnél én nem voltam elég. Az egyik, aki francia volt az se szó se beszéd eltűnt, de az utóbbi nagyon szimpatikus módón megírta, hogy nem engem keres. Egyébként ez lenne a normális, hogy mindenki ilyen legyen, ha már valamit elkezdünk, fejezzük be korrektül. De tapasztalatom szerint ez egyáltalán nem szokványos. A férfiak többsége nem képes vagy nem akar képes lenni a véleménye felvállalására. Ennek ellenére az eddigi tapasztalatom alapján, most már ki tudom jelenteni, hogy internetes randi weblapokon is lehet normális értékrendű és kinézetű pasit találni. Eddig azt hittem, hogy ezeken az oldalakon csak lúzerek vannak fent és a normális nem így ismerkedik. Tévedtem, mert akikkel hosszabb ismerkedésbe bonyolódtam egytől- egyig normális volt. Az persze megint más kérdés, hogy a sok normális közül melyik lesz az, aki hozzád passzol, mert nem elég megtalálni a jó ismerkedős helyet, egy nagy adag szerencse is kell hozzá, hogy a megfelelő embert halászd ki. Ezt pedig csak úgy lehet, ha minél több új embert fedezel fel. Állítólag 101 békát kell megcsókolni, hogy rátalálj az igazira. Az Okcupidon meg van a lehetőség, hogy megleled a herceget vagy hercegnőt, könnyen össze tud jönni 101, csak győzni kell válaszolni a levelekre és nyitottnak lenni. Na meg idő, idő és idő….türelem.

Természetesen nincs garancia arra, hogy itt fogja az ember lánya megtalálni az igazit, de ha nem keresünk és nem adunk új lehetőséget az ismerkedéshez, akkor még annyi esély sem lesz rá mint így. Több fronton kell mozogni és előbb vagy utóbb csak összejön. Ja és ki kell szúrni a nem megfelelő közegeket, mert a szemétdombon csak szemetet találni.