Nem kell ahhoz messzi egzotikus helyekre utazni, hogy a paradicsomba jussunk.

Olyan sok csodálatos hely van a világon, hogy hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, ami közvetlen közelünkben van. Így voltam ezzel én is, amíg egyszer egy szerelem rá nem vett arra, hogy kiránduljak.

Dobogoko_2007_09_29 057.jpg

A kapcsolatnak ugyan vége szakadt, de a kirándulás és a közeli természet felfedezése iránti szenvedély megmaradt. Mondhatni a szerelem vezetett bele, egy új másfajta szerelembe. Akkor tájt bebarangoltuk a Pilisi és Visegrádi hegyeket és környékét. Monumentális hatással volt rám.  Gyerekként is voltam Visegrádon vagy akár Dobogókőn, de még nem tudtam érzékelni a hatását, szép volt, de nem hatolt a látvány mélyebbre. Most így 30 felett megérintenek ezek a helyek, nem csak mendemonda lehet, hogy szakrális helyekről van szó. Városi legenda szerint itt helyezkedik el a föld szívcsakrája. A nyugalom és a szabadság érzését sugallja, amikor az ember lenéz akár a fellegvár környékéről a Dunakanyarra. Én órákat tudnék időzni ott. 

A_regio_koronaja__a_Dunakanyar.jpg

Felfedeztem magamnak a Visegrádi Sylvánus hotelt, ahol ezt meg is tehetem. Egyedülálló panorámája van a Dunakanyarra. Számomra ez hatalmas vonzerő, a szállodának örök panorámája van, és a Visegrádi fellegvár felett helyezkedik el. Akár az éttermükből, akár a medence partjáról hihetetlen fenséges látvány tárul elénk. Maga a hotel nem túl nagy, egy családias 4 csillagos szálloda, de minden szolgáltatás megtalálható benne, ami egy igazán szuper wellnesse hotel megkívánhat. Bár a nyitot része nem túl nagy, de ennek a létesítménynek nem is ez a lényege, az egész a vizuális látványra épül.

b-hotel-silvanus-dunakanyar-panorama-silvanus-hotel.jpg

 

Amikor kiülsz a teraszra a napágyba, vagy a medencébe lubickolsz az egy páratlan látvány, ami eléd tárul. Itt igazán meg lehet pihenni, ki lehet kapcsolódni. A béke szigetének is hívnám távol a város zajától, és még sincs messze, 40km-re Budapesttől. Itt megtehetem, hogy órák hosszat ülök a napágyban és gyönyörködöm a töménytelen természeti szépségben. Nekem legalább is varázslat az, amit itt tapasztalok. Gyakorlatilag a szálloda bármely pontjáról lélegzetelállító a panoráma, mert a másik oldalán az erdő látható, ami körülveszi a komplexumot.Netán, ha mozgalmasabb programra vágyunk, nagy túrákat szervezhetünk a szomszéd erdei utakon.

Ha tehetem, és több napot tölthettek vendégként a hotelben, én biztos hajlandó lennék többet fizetni a dunai kilátásért, mert számomra, ha a saját erkélyemről  csodálhatom  a naplementét a Dunakanyarban az felbecsülhetetlen érték. Nekem felér egy távoli sziget Óceáni kilátásával.

2752.jpg

Persze értem én, ha valakinek ez nem okoz olyan földöntúli eufóriát mint nekem, és ez nem is baj. Csak arra szeretném felhívni a figyelmeteket, hogy nem kell nagyon messzire menni, hogy csodálatos helyeken járjunk, mert a mi kis hazánk egy nagyon szerencsés helyen helyezkedik el a Kárpát-medencében és számtalan csodát tartogat. Fejembe is vettem, hogy bejárom, hiszen ha ilyen közel ennyi szépség van, akkor egy kicsit messzebb sem lehet másképpen, csak példának okáért Börzsöny, Mátra, Zemplén, de ott van a Balaton vagy akár a Tisza. Mind feledhetetlen emlékeket és élményeket tartogathat. Az idei nyaram jelszava: ismerd meg szép hazádat!

hotel-silvanus-visegrad.jpg