Gluténmentes mákos nudli, gyerekkorom emlékére

 

glutenmentes_maskos_nudli_reszelt_citrommal.jpegNem sok jóra emlékszem az iskolai menzával kapcsolatban, de volt két étel, amit nagyon szerettem. Az egyik a „híg” tejbegríz, amit otthon biztosan nem lehet előállítani, és a másik a mákos nudli volt.

Az utóbbi a minap jutott eszembe, mert már untam a gluténmentes tésztát, a rizst és a krumplit. De mindenképpen valami egyszerűt szerettem volna készíteni. Ha már gyors kaja, akkor eszembe ötlött a tészta valamilyen feltéttel, gondoltam mákom van itthon, akkor mi sem egyszerűbb a mákos tésztánál. Ámbár most jutottam el oda, hogy unom a tésztát….és akkor bevillant, hogy mi lenne, ha mákos nudlit ennék. Már nem is emlékszem, mikor ettem utoljára, de rögtön jött az ijedség, hogy hogy fogom elkészíteni gluténmentes változatban?!

Hála az égnek, google a barátom, rá is kerestem, és számtalan lehetőséget hozott fel. Úgy látszik, nem csak én szeretem ezt az akár főételnek is tálalható, gluténmentes ételt.

Jószokásomhoz híven, kikerestem a létező legegyszerűbb receptet és máris neki tudtam állni, mert minden hozzávaló volt itthon. Pontosabban, ez nem teljesen igaz, mert a recept rizslisztet és gluténmentes kukoricalisztet ír elő, de én improvizáltam, mert kukoricalisztem nem volt. Így lisztként a nekem mindenre bevált „Barbara lisztkeverék sütéshez, főzéshez” mellett tettem le a voksom, és mondanom sem kell, természetesen a gluténmentes mákos nudli is jól sikerült vele.

Mutatom is a részleteket, íme a gluténmentes mákos nudli leírása:

6 szem közepes burgonya

5 evőkanál rizsliszt és 5 evőkanál gluténmentes kukoricaliszt helyett, én 10 evőkanál Barbara lisztkeveréket használtam

1 egész tojás

10 dkg darált mák (itt érdemes figyelni a csomagolásra, mert van, amelyikre ráírják, hogy nyomokban glutént tartalmazhat, az ALDI saját márkáját és Kalifa termékét bátran ajánlom)

5 dkg porcukor

Én a mákot és a porcukrot nem mértem ki, csak érzésre öntöttem.

A burgonyákat hámozd meg, vágd apró kockákra és főzd puhára. Ha kissé kihűlt, törd össze, majd add hozzá a lisztet és a tojást. Alaposan gyúrd össze és nyújts belőle 1-2 cm vastag csíkokat. Ezeket darabold fel 4-5 cm hosszúságú csíkokra és forró (sótlan) vízben főzd pár perc alatt készre. Akkor van kész, ha a gluténmentes nudlik feljönnek a víz tetejére (mintha nokedlit készítenél). Ezután a szűrővel szedd ki őket és kevés étolajon forgasd át, hogy ne ragadjanak össze. És legvégül szórd meg alaposan a darált mákkal és a porcukorral, ízlés szerint.

A tetejére reszelhetsz frissen egy kis citromhéjat, na, ezt biztosan nem szórtak rá a menzán, pedig ad neki egy kellemes ízvilágot, így ajánlom kipróbálásra.

glutenmentes_makos_nudli.jpeg

Lényegében ennyi, ámbár nem túl gyors az elkészítése, de végtelenül könnyű!

Ezzel bővült a repertoárom amit cöliákiásként fogyaszthatók, és ugyanez a gluténmentes gnocci elkészítése is, csak azt sós vízben kell kifőzni.

Nem kell mindig az unalmas gluténmentes tészta, rizs vagy krumpli köret mellett dönteni, hála az égnek vannak más alternatívák is.

Számomra ez a recept megint csak azt bizonyítja, hogy tényleg mindennek van gluténmentes verziója, csak utánajárás kérdése. Lisztérzékenyként sem kell mindenről lemondani: igaz, egy kicsit nehézkesebb a bevásárlás, de idővel megtanulja az ember, hogy melyik szupermarketben mit talál.

Ha Te is ennél egy kis gluténmentes mákos nudlit, a régi szép menzás idők emlékére, akkor mindenféleképpen próbáld ki ezt a receptet, nem fogod megbánni!

 Ha érdekelnek a gluténmentes édességek, akkor katt az alábbi linker:

https://www.glutenmentesedesseg.hu/