Gluténmentes energiaszelet magvakkal és eperrel

 

glutenmentes_darolyas_magvas_energiaszelet.JPG

Ha édes élvezetekre vágysz, akkor ez a gluténmentes édesség pont neked való! Amellett, hogy gluténmentes, nem tartalmaz cukrot, tojást, tejet sem, csak egészséges magvakat és gyümölcsöt.

A datolya hihetetlen jó édesítő alapanyag bármilyen gluténmentes édességhez, én nagyon rákaptam, sokmindent készítek vele. Ha mélyebben tanulmányozod az oldalam, sok ilyet fogsz találni. Önmagában is egy nagyon egészséges gyümölcs, jó hatással van a szervezetre.

Ebben a gluténmentes süteményben az a jó, hogy az alapanyagokat kedved szerint variálhatod. Én mogyorót, mandulát, és lenmagot használtam, de tehetsz bele diót és kendermagot, vagy akár  gluténmentes zabpelyhet is. A szárított eper helyett is használhatsz ilyen formába málnát, vagy más bogyós gyümölcsöt, a lényeg csak, hogy szárított legyen.

A másik nagy előnye ennek a mámorító gluténmentes édességnek, hogy ripsz-ropsz összedobható. Igaz, állni kell hagyni 1 órát a hűtőben, de addig pont elmosogattam és rendet raktam a konyhában.

Nincs is jobb annál, amikor elégedetten hátradőlhetsz a kanapén, és finom gluténmentes sütit majszolhatsz, kárós hatások nélkül. Ha egy szlogent kellene írnom ehhez a recepthez, a legtalálóbb ez lenne: édes bűnbeesés, bűnhődés nélkül!

De akkor nem is szaporítom tovább a szót, jöjjön a lényeg:

Amiket én használtam hozzá:

200 g magozott datolya

50-50 g mogyoró és mandula

30 g lenmag

2 evőkanál vegán, gluténmentes kakaópor

1 evőkanál vegán mogyoróvaj, ami lehet akár mandulavaj is

1 csipet tengeri só

8 g szárított eper (plusz mennyiséggel kell számolni a szóráshoz)

60 g vegán cukormentes étcsokoládé (minél nagyobb arányban tartalmaz kakaót, annál jobb)

Elkészítése:

A kimagozott datolyát apritógépben pépesítettem és félre raktam. A mogyorót, mandulát, lenmagot és a szárított epret szintén aprítógépben por állagúvá varázsoltam (ha nincs otthon aprítógéped, szimpla kávédaráló is megteszi). Majd az összes hozzávalót egy nagy tálba tettem a datolya pürével, és az aprított magvakkal együtt, és jól összekevertem, majd alaposan kézzel össze is gyúrtam. Ezután egy kisebb méretű tepsit vettem elő (cipó forma), amit sütőpapírral kibéleltem és beleöntöttem a gluténmentes masszám, jól lenyomkodtam, hogy mindenhova egyenletesen jusson. Szemmértékkel kb. 0,7-1 cm magas lett. A csokoládét vízfürdő felett megolvasztottam, majd a süti alapra öntöttem és elkentem. Végezetül a szárított darált eperrel meghintettem és beraktam a hűtőbe 1 órára.  Az idő elteltével nem volt más dolgom, csak felszeletelni és élvezni.

A könnyebb szeletelés érdekében, sütőpapírostul kiemeltem a tepsiből egy vágódeszkára, így jobban hozzáférhető volt. Én kockára vágtam, de nyugodtan lehet akár téglalap méretű is, kinek hogy tetszik.

Hűtőszekrényben kell tárolni, jól zárható edényben, és akkor sokáig eltartható. Az én esetemben ez nem volt opció, mert elég hamar elfogyott.

glutenmentes_energiaszelet_datolyaval_es_magvakkal.JPG

És még egy ötlet a kevésbé édes szájúaknak, a kakóport akár ki is lehet hagyni belőle, és a tetejére se feltétlen szükséges az olvasztott csokoládé. Így talán nem lesz nagyon édes, mert tényleg az, ez a gluténmentes sütemény, még úgy is, hogy nincs benne cukor.

Bár engem, egyáltalán nem zavar a túlzott édes íz, főleg, hogy nem émelyítő ez az energiával feltöltő, laktató, gluténmentes édesség.

Bátran ajánlom kipróbálásra: akár hétköznap, kora esti órában is érdemes nekikezdeni, garantáltan feldobja az estédet, és a testnek se árt, a lelket is csak melengeti!

Ha további gluténmentes édességre lennél kíváncsi, akkor katt a linkre:

https://www.glutenmentesedesseg.hu/