Amikor nem sikerül a gluténmentes kakaós csiga! Vajon hol a hiba?

hazi_kakoscsiga.jpg

Gyerekkorom nagy kedvence volt a kakaós csiga, amit felnőttként sem vetettem meg. Tökéletes reggeli volt, főleg amikor még munkába menet, frissen megvehettem bármelyik útba eső pékségnél.

Ezek az idők sajnos már elmúltak, de nem esünk kétségbe, mert van megoldás! Megsütöm magamnak gluténmentes alapanyagokból (hiú ábránd volt): igaz, egy kicsit több idő, de a fáradságot megéri. Főleg abból a szempontból, hogy jól leszek egy kakaós csiga elfogyasztása után is, és ez minden percet megér!

Több gluténmentes recept is fellelhető mindenféle fórumon, de nem pont a nekem tetsző, az egyszerűen, gyorsan elkészíthető, és a könnyen beszerezhető alapanyagokból álló recept. Alapból a kakaós csiga nem egy drágán előállítható péksütemény, leszámítva a gluténmentes lisztet, de ezt kénytelenek vagyunk „lenyelni” cöliákiásként.  Az elkészítési idő az, ami nem igazán kedvező a mai felgyorsult világunkban, de mivel kelt tésztáról van szó, nem spórolhatjuk meg a kelesztés idejét.

Én találtam (legalábbis ezt gondoltam…) egy kiváló gluténmentes kakaós csiga receptet, ami a kelesztés idején kívül, gyorsan összedobható és még a csiga formázásával sem kell bajlódni.

Rögvest ki is próbáltam, de csúfos kudarcot vallottam. Még odáig se jutottam el, hogy a sütőbe kerüljön. Ugyanis az első 50 perces kelesztés után kezelhetetlen volt a masszám, ragadós, formázhatatlan paca lett belőle. El is keseredtem, mert annyira vágytam volna egy kakaós csigára, és ráadásul a cukrász képességemben is megingott a hitem. De persze megesik a legjobbakkal is, hogy nem sikerül valami, így megvitattam az esetet a barátnőmmel és ő azt javasolta, hogy tegyek a tésztához útifűmaghéjat, és talán akkor sikerrel járok. Lehet benne igazság, mert vannak olyan gluténmentes péksütemény recepteke, amikbe alapból tesznek.

Nos, tettem még egy próbát, ezúttal adtam hozzá 10 g útifű maghéjat a gluténmentes keltésztámhoz. Valamivel kezelhetőbb lett, egészen a tészta kinyújtásáig sikerült eljutnom, de feltekerni már nem tudtam.

Meg kell valljam, nagyon csalódott lettem. Elvileg ez egy jó recept, és sikerülnie kellene, ha a leírtak alapján járok el, de nekem nem akart összejönni, persze meglehet, én vagyok az antitalentum, ami a keltészták készítését illeti.

Az alábbiakban, megosztom veletek a gluténmentes kakaós csiga receptet, hátha nektek sikerül, és megtudjátok osztani velem a tapasztalataitokat, tanácsokat is szívesen fogadok !

Íme a recept, ami alapján készítettem a gluténmentes süteményt:

500 g gluténmentes lisztkeverék (második próbálkozásnál tettem hozzá,10 g útifű maghéjat)

50 g cukor

1 csipet só

7 g porélesztő

400 ml meleg víz

50 g olvasztott laktózmentes vaj

1 tojás

Töltelékhez:

Olaj

Kb. 10 evőkanál gluténmentes Nesquik kakaópor (ez lehet valódi kakaóporból is, csak akkor tegyetek hozzá cukrot is)

A lisztet elkevertem a cukorral, sóval, porélesztővel, majd hozzáadtam a vizet, olvasztott margarint, tojást és alaposan kidolgoztam a tésztát. Letakarva 50 percet kelesztettem. Ezt követően olajozott felületen átgyúrtam, majd téglalap alakúra nyújtottam a tésztát. A tészta felületét megkentem olajjal, és megszórtam kakaóporral. Feltekertem és csigákat vágtam belőle, amiket aztán sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. 35-40 fokos sütőben további 30 percig kelesztettem őket, majd 175 fokon kb. 30 perc alatt (sütő függő) megsültek. Vagyis megsülhettek volna…

kakoscsiga.jpg

A kelesztésnél tovább nem jutottam egyszer sem, így azt se tudom megírni, hogy valóban finom lenne, ha sikerrel abszolváltam volna a feladatot.

Érdekelne, hogy másnak sikerül-e ezen leírás alapján, ha kísérletező típus vagy és szereted a gluténmentes kakaós csigát, akkor tegyél egy próbát! Hátha nem jársz úgy, mint én, hogy mindkét próbálkozás alkalmával a kukában landolt a masszám.

 Elkeserítő egy dolog, de vállalom, hogy ilyen is van, és igyekszem tanulni a hibákból. Talán csak egy apró változtatás is elegendő lenne a sikerhez, csak tudnám, mit rontok el!

Olyan jó volna végre enni egy gluténmentes kakaós csigát, de egyelőre ez álom marad….

Sikeres gluténmentes sütemény receptekért látogass el ide:

https://glutenmentesedesseg.hu