A sokoldalú gluténmentes zabpehely esete chia maggal és gyümölccsel

Egészséges reggeli!

 

glutenmentes_zabpehely_chia-maggal_es_banan-mango.jpgGluténmentes zabpehely, chia mag, laktózmentes tej és ízlés szerint gyümölcs a tetejére. Ennél egyszerűbb és egészségesebb gluténmentes reggelit nem is tudok elképzelni.

Ebben a saját magad által elkészített reggeliben az a legjobb, hogy nagyon laktató és változatos. A hozzávalók arányát pedig saját magad meglátása szerint alakíthatod. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de a készen kapható instant zabkásák, nekem fél fogamra se elegendők.

Viszont az alábbiakban megosztott receptem, kellően laktató és kedvünkre variálható idény gyümölcsökkel. A gyümölcs, csak simán felaprítva, vagy összeturmixolva is nagyon jól összeillik a zabpelyhes keverékkel.

Egyetlen hátulütője van, hogy egy kicsit előre kell készülni rá. A reggelt megelőzve, már este be kell áztatni a száraz hozzávalókat egy bögre tejbe, hogy másnapra összeálljon, és kellő keménységűre dermedjen.

De íme, a frappáns recept:

1 bögre laktózmentes tej vagy bármilyen növényi tej

2 evőkanál chia mag

4 evőkanál gluténmentes zabpehely

1 adag gyümölcs

Amikor először készítettem, akkor banánt és mangót turmixoltam össze, ettől igazán egzotikus ízvilág kerekedett ki belőle. De kényelmes kukta lévén, legutóbb csak feldaraboltam a banánt a chia-magos zabpehely tetejére, és így is finom volt.

Egyszerűen nem hibázhatunk vele! Kipróbáltam ribizlivel is, a ribizlit megpucoltam, tettem hozzá egy kis cukrot (mert a ribizli azért kesernyés, kell némi édesítés hozzá) és ezzel indítottam a napom. Mondhatni, megadta a lendületet!

Az elkészítése pofonegyszerű: egy tálba beleöntjük a tejet, beleszórjuk a zabpelyhet, a chia magot, összekeverjük, és a betesszük a hűtőbe, másnap reggelig állni hagyjuk.

Reggel már csak annyi a dolgunk, hogy a tetejére tesszük a gyümölcsöt, bármilyen formában, és már fogyaszthatjuk is.

Én nagyon rákattantam, mert költséghatékony is, mivel ha veszel a boltban egy zacskó gluténmentes zabpelyhet és chia magot, akkor több napra elegendő reggelid meg van oldva. Tej és gyümölcs általában mindig van otthon, így ezzel sincs gond.

Ez a rostban gazdag, szupergyors és egészséges reggeli, nálam bekerült a top tízes listába, bátran ajánlom cöliákiásoknak, de olyanoknak is, akik ehetnek bármit.

Ezzel a reggelivel mindenki jól jár!

Ha érdekelnek a gluténmentes sütemények, akkor kattints az alábbi weboldalra!

https://www.glutenmentesedesseg.hu/