Gluténmentes vegán palacsinta egyszerűen

 

glutenmentes_vegan_palacsinat_bananos.jpeg

Gluténmentes palacsinta már volt a repertoáromban, de most kipróbáltam egy mindenmentes: természetesen édesített, laktató és vegán palacsinta receptet. Tökéletes kiegészítője lehet egy édes ebédnek vagy uzsonnának.

Nincs benne se tojás, se cukor, se glutén, 100%-ban mindenmentes! Roppant egyszerű, körülbelül 30 perc alatt elkészíthető, pont passzol a felgyorsult világunkhoz. Összetevőit illetően sem kell mélyre nyúlnunk a pénztárcánkban, ugyanúgy alap hozzávalókból áll, mint a sima palacsinta.

A tésztám íze mesebeli lett, viszont érezhetően sűrűbb, mint a hagyományos palacsintatészta. Ezért legközelebb rizsliszttel készítem a most használt „miklos universal mix” gluténmentes liszt helyett. A tapasztalatom szerint ugyanis, a „miklos universal mix” az átlagosnál sűrűbb, a rizsliszt pedig hígabb tésztát eredményez.

Vékony vagy nem vékony gluténmentes palacsinta, igazából mindegy is! Mert az élvezeti értékéből nem veszít, maximum laktatóbb lesz.

Ha felkeltettem az érdeklődésedet, akkor itt a vegán gluténmentes palacsinta receptje:

Nekem 8 darab mini palacsinta jött ki az alábbi mennyiségekből.

Kimérő csészét használtam, ami kalibrálva van, de a biztonság kedvéért, lejegyzem az adagokat.

250 ml laktózmentes vagy növényi tej

250 ml almalé (én biot használtam)

15 ml méz

300 g gluténmentes lisztkeverék

2 teáskanál szódabikarbóna (egy másik változatban szódabikarbóna helyett sütőport írt, de én nem azt használtam)

1 csipet só

Olíva olaj a sütéshez

Töltelékhez:

vegán mogyoróvaj, vagy bio lekvár, ez ízlés kérdése

Elkészítése: Egy tálba egyesével beleöntöttem az összes alapanyagot, és alaposan kikevertem. Ebben segítségünkre lehet egy konyhai robotgép is, de a kézi habverő is megteszi. Mint már említettem, a masszánk sűrűbb lesz, mint a hagyományos palacsintáé, de nem kell megijedni. A lényeg, hogy folyékonyabb állaga legyen, minta torta tésztának, a formázás végett.

Ezután fogunk egy serpenyőt, beleöntünk egy kevés olajat, szilikon kenőpálcával eloszlatjuk, és a felmelegített olajba, merőkanállal adagoljuk a gluténmentes palacsintatésztánkat egyesével. Egy pár perc alatt megsül az egyik oldala, már fordíthatjuk is. És ha szép aranybarnára sült, jöhet is a következő adag, amíg el nem fogy a tésztánk.

Láthatjátok, hogy a gluténmentes vegán palacsintának a metódusa pont ugyanaz, mint a hagyományos palacsintának, semmi ördöngősség nincs benne. Pusztán az alapanyagok mások, egészségesebbek.

Az elkészült gluténmentes édességünket kedvünk szerinti feltéttel ízesíthetjük és jóízűen elfogyaszthatjuk.

glutenmentes_vegan_palacsinta.jpeg

Abban az esetben, ha nem fogyasztod el aznap, akkor hűtőben legfeljebb 2 napig szabad tárolni, hogy friss maradjon. Nálam ilyen gond sosem szokott lenni, ha gluténmentes édességről van szó, de hátha valaki nem olyan falánk, mint én, és nem eszi meg az összes kisült palacsintát együltében. De arra az esetre is érdemes ezt tudni, ha az ember nagyobb mennyiséget készíti a családjának.

Pompás mindenmentes palacsinta, érdemes kipróbálni, mert nincs is jobb amikor finomat és egészségeset ehetünk!

További gluténmentes étel ötletekért, látogass el az alábbi oldalra:

https://www.glutenmentesedesseg.hu/