A tökéletes rúzs titka

11064798_897020877014795_3252873404990718007_n.jpg

Bobbi Brown világhírű sminkes szerint egy jó rúzs elég ahhoz, hogy egyszerre dobja fel a sminket és a hangulatod. Szerintem is így van, megfigyeltem magamat, hogy reggelente, amikor nem túl jó kedvel ébredek, és még sminkelni sincs kedvem, de azért még is kellene valamit kezdenem az arcommal, hiszen csak emberek közé megyek, akkor kifestem a szempillámat és felteszek egy intenzívebb színű rúzst, és láss csodát egy egész más nő néz velem szemben a tükörből. Egy szempillantás alatt egy fokkal jobb lesz a közérzetem és sokkal szebben látom a világot, még a fáradtság is kirepül a szememből. Hab a tortán, hogy beérve a munkahelyemre, többen megjegyzik, hogy milyen szépen ki vagyok festve, pedig ha tudnák, hogy ez egy 5 perces szépítkezés volt, ami nem áll másból csak egy szempillaspirálból és egy rúzsból.

Azt azért meg kell említeni, hogy mint minden jó dolognak az életben ára van. Sokunk számára ismeretes, hogy a minőségért fizetni kell. Na de azért itt is lehetnek kivételek, vagy még sem!?

Ide s-tova 15 éve érdekelnek a dekorkozmetikumok, mint alap felhasználót, ez idő alatt kipróbáltam jó néhány terméket, bedőltem a szuper reklám kampányoknak és elhittem hogy nekem is lehet olyan érzéki ajkam mint, Monica Belluccinak vagy Scarlett Johanssonnak. Persze előbb vagy utóbb kiderült, hogy tévedtem.

monica-bellucci-dolce-and-gabbana-makeup-lipstick-video-backstage.jpg

scarlett-johansson.jpgA jó hír, hogy olyan telt szám biztos nem lesz, mint nekik, de közel hasonló és a magam módján szexi még lehet egy jól kiválasztott rúzs segítségével. Mivel nem vagyok sminkes szakember, ezért nem bocsátkoznék olyan tanácsok osztogatásába, hogy kinek milyen rúzs áll jól, csak arról szeretném megosztani tapasztalataimat, amit magam vettem észre.

Jelenleg 3 féle márkájú rúzs lapul a neszesszeremben, és minden nap más rúzst tettem fel reggel a tesztem érdekében. Vizsgáltam a textúráját, fedését és kenhetőségét, és ami a legfontosabb a tartósságát. Mert néha megfordul a fejemben, hogy minek is rúzsozom az ajkaimra, ha fél óra múlva már semmi sem látszik belőle. Na ezért fontos a tartóssága! Itt jegyezném meg, hogy vannak apró praktikák, amivel lehet növelni a hosszan tartó hatást, profi sminkesem javasolta, hogy alapozzam és púderezzem le a számat, mielőtt felviszem a rúzst.

avon_ruzs_6.JPG

Kezdjük rögtön a leggyengébb láncszemmel, már ami az árát illeti, egy AVON ultra beauty ajak rúzzsal. Árkategóriája az 1000 Ft alatti. Textúrája oké, kenhetősége rendben van, fedése mattos és tökéletesnek bizonyult. Illata, ami nekem azért számít, mert még is csak kellemesebb érzés a felvitele, bár ha már az ajakon van, akkor már úgy sem érzi az ember. Itt jegyezném meg, hogy szintén szakembertől tudom, hogy az illatáról tudhatód, ha valamelyik sminkszerednek már lejárt a szavatossága. A szóban forgó analizált rúzsomnak az illata egy kicsit mű, de azért még elviselhető. Nem puszi álló, úgy hogy, meggondolatlanul nem ajánlott bárkit puszilgatni vele, a lebukás veszélye fen áll, vagy csak is jogszerűen! A rúzs addig tartós, amíg el nem fogyasztod, az első pohár italodat vagy nem étkezel. Tehát nem túlzottan. Nagyjából hozta az átlagos rúzzsal elvárt alap követelményeket, véleményem szerint érték arányos ez a termék, annyit megért amennyibe került. Már, ha az az elvárásunk, hogy félórát pompázzon gyönyörű színben az ajkunk.

06_rouge_in_love_2.jpg

A következő teszt alanyom egy jóval magasabb árkategóriát képvisel, ez egy Lancome darab, az ára 8000 Ft. Nézzük hát, tud-e ennyivel többet, mint 1000Ft-tos társa. Textúrája, kenhetősége tökéletes. Fedése jó, és az illata nagyon kellemes parfüm illatú. Csók tesztet ő sem állta ki, nyomott hagy az illetőn, viszont tartóssága mindenképpen jobb. Túl voltam egy reggeli kávézáson, néhány szem csemegén, és láss csodát, még mindig fent volt a rúzs. Kiemelném, hogy optikailag teltebbé varázsolta az ajkaimat, amit nem tapasztaltam más rúzsoknál. Persze azért ne legyek annyira elfogult a Lancome termékkel, hiába a kedvenc kozmetikai márkám, azért délután már ennek a rúzsnak a nyomainak is hűlt helye volt a számon. De vitathatatlanul hosszabb ideig állta a sarat. Már csak az a kérdés, hogy megéri-e sok ezressel többet fizetni érte!? Ezt mindenkinek magának kell eldöntenie, személy szerint nekem igen, mert azért azt ne felejtsük el, hogy egy jól kiválasztott rúzs évekig is hasznos társunk lehet, nem kell minden hónapban újat venni, tehát egy jó befektetésnek is lehet venni.

img_2832.JPG

Harmadik darabja neszesszeremnek egy klasszikus Chanel vörös rúzs. Ez már a 10000Ft-tos kategória, de ezt annak idején muszáj volt beszereznem, mert egy nőnek nem lehet vörös rúzs nélkül leélni az életét, és ha már a kultikus történetét nézem, akkor nem adhattam lejjebb egy Chanel-nél. Bár meg kell valljam szinte fájt, amikor kifizettem,és egy cseppnyi lelkiismeret furdalásom is volt miatta, de a női vágyam legyőzte a tudatos énemet, hogy legalább egyetlen egyszer engedjem meg magamnak. És most már ennek lassan több mint egy éve, és nem bántam meg. Textúrája jól kenhető, fedése hibátlan, illata púderes. A puszi teszt neki sem ment, tartósságában hozta az elvárást, amit egy ilyen szintű márkánál elvár az ember lánya. Kijelenthetem, hogy jelenlegi rúzs készletemből ő nyerte a tartóssági díjat. Nagyon masszívan tapadt a számhoz, amihez ugyan hozzá tartózik, hogy a Chanel rúzst volt a legnehezebb teljesen lemosni. Ami az ár-érték arányt illeti, megint csak azt tudom írni, hogy mindenki szája íze szerint döntse el, én azért behódolok a Chanel-nek.

6a00d8341c3a0753ef00e54f0dec478833-800wi.jpg

 

Ezek alapján tartom a véleményemet, miszerint a minőség megfizetődik, nem mondom, hogy nem élhetünk boldogan egy középkategóriás rúzzsal, de azért a professzionális csúcs termékek egészen fantasztikus hatást képesek kelteni. Használatuk által egy kicsit saját magunkat is dívának érezhetjük, és önbizalmat ad. Legalább is az általam tesztelt márkák ezt nyújtották nekem. Csak egyszer kell kipróbálni, és magad is megbizonyosodhatsz hitelességéről.

Fontos megjegyeznem, hogy nem minden áron kell a rúzst magunkra erőltetni, mert akit a természet nem áldót meg még közepesen vastag ajkakkal sem, annak a szakemberek szájfényt ajánlanak, mert az fényt ad, és ezáltal optikailag nagyítja az ajkakat. Persze lehet kontúrceruzával korrigálni a hiányosságokat, de a legpraktikusabb megoldás egy gyönyörű szájfény.

Mindenesetre, ha egy jó terméket akarunk vásárolni, érdemes szakember segítségét is kikérni, hogy mi is áll jól nekünk, mert egy jól megválasztott rúzs vagy szájfény, ami passzol az egyéniségünkhöz, az öltözetett és hosszú ideig hű társunk lehet, aki minden reggel feldobja a napunkat.