Gluténmentes linzer karikák rizslisztből, amiket nem lehet elrontani!

glutenemtes_linzerkarika.jpeg

Kudarcos sütéseim után, egy kicsit félve álltam neki a glutémentes linzer elkészítéséhez. De szerencsére sikerrel abszolváltam, és ennek hatására egy kicsit helyre billent az önbizalmam is.

Ezt a gluténmentes süteményt valóban pofonegyszerű elkészíteni, és viszonylag gyorsan előállítható. Igaz, a formázással el lehet pepecselni az időt, főleg, ha többféle formát szeretnénk kisütni. Ennek ellenére, én szeretem a változatosságot, mert úgy egy kicsit érdekesebb a tálalás is.

Azért esett most a választásom a linzer házi gyártására, mert azt is szívesen faltam még anno tudatlanként, amikor még nem voltam tisztában a diagnózisommal. Már olyan rég nem ettem, hogy kerestem egy első olvasatra is egyszerű receptet, megnéztem van-e hozzá itthon minden ami kell, és uccu neki ki is álltam. Ez a gluténmentes édesség sem egy drága sütemény, csupa olyan hozzávalóból tevődik össze, ami megtalálható minden gluténmentes konyhában.

Körülbelül 10 perc alatt összedobható, 30 perc hűtőben állás, 10 perc szaggatás (bár ez attól is függ, mennyi linzert akarunk készíteni), 15 perc sütési idő. Semmi abrakadabrát nem tartalmaz az elkészítése, pont nekem való recept, egyszerűségét bizton állíthatom!

Ha kellően felkeltettem az érdeklődésedet, akkor alábbiakban lejegyzem a lényeget.

Íme, a gluténmentes sütemény roppant egyszerű receptje:

Ez nagyjából 40 db gluténmentes linzer karikára elég tészta adag.

250 g rizsliszt + a nyújtáshoz

2 g útifűmaghéj

85 g cukor

10 g vaníliás cukor

3 g sütőpor

1 csipet őrölt fahéj

0,5 citrom reszelt héja

1 csipet só

125 g olvasztott laktózmentes margarin

1 db tojás

Ízlés szerint lekvár

 

A rizslisztet az útifűmaghéjjal, a cukorral, a vaníliás cukorral, a sütőporral, a fahéjjal, a reszelt citromhéjjal és a sóval elkevertem. Az olvasztott margarint és a tojást hozzáadtam, és az egészet alaposan összedolgoztam. Elég lágy lesz a massza, de nem kel megijedni! Pont ezért kellett becsomagolnom a gluténmentes sütemény tésztát egy folpackba, és 30 percig pihentetnem a hűtőszekrényben. Ezután rizsliszttel megszórtam a nyújtófelületet, és átgyúrtam, és kinyújtottam, majd kiszaggattam (ez tetszés szerint bármilyen forma lehet). 175 fokosra melegítettem elő a sütőt, és 15 perc alatt készre is sült. Miután kihűltek a linzer karikák, lekvárral tapasztottam őket össze.

Voilá, és meg is voltam, csodaszép és finom gluténmentes sütemény került terítékre!

glutenmentes_linzer_1.jpeg

Megnyugvással fogyasztottam el a linzereket – mert igaz, hogy nem minden sikerül a konyhában, de azért sokkal több a sikerélmény, mint a kudarc!

Bátran ajánlom elkészítésre, akár csak magunk és családunk boldogságára, de vendégek fogadására is kiváló gluténmentes sütemény. Persze, csak ha alapból is szereted a linzer karikákat!

Érdekel több gluténmentes sütemény ötlet, látogass el az alábbi weboldalra is!

https://www.glutenmentesedesseg.hu/