Gluténmentes, vegán banánkenyér, a kulináris élvezeteket kedvelőknek

glutenmentes_bananos_kenyer.jpeg

Ez a gluténmentes édesség egy csoda, mert szinte csak olyan alapanyagokból készül, ami általában van a konyhánkban, nagyon egyszerűen elkészíthető, mégis egyáltalán nem hétköznapi. Természetesen egészséges és finom, nincs benne cukor, laktóz, tojás és glutén.

Amióta cöliákiás vagyok, azóta mindig probléma, hogy mi legyen a reggelim, és ez a gluténmentes banánkenyér jó alternatívának bizonyul. Nem túl édes, puha és laktatató. Ha a hétvégén megsütsz egy tepsivel, akkor egész hétre kész a tápláló reggelid. Két szelet gluténmentes sütemény, akár magában vagy lekvárral, egy bögre teával vagy tejjel: szuper tápláló reggeli.

De nem is szaporítom tovább a szót, jöjjön a lényeg!

Így készül a gluténmentes banános kenyér:

3 db közepes méretű érett banán

250 g gluténmentes zabpehely

60 ml vegán mogyoróvaj, de ez lehet bármilyen más dióvaj is

2 evőkanál chiamag és lenmag (az eredeti recept ír bele bazsalikomot, de én azt kihagytam)

6 evőkanál víz

2 teáskanál sütőpor (én nem szoktam gluténmentest használni, mert tapasztalatom alapján nem okoz gondot, de természetesen gluténmenteset is lehet, aki úgy gondolja)

1 teáskanál szódabikarbóna

2 teáskanál almaecet

1 teáskanál vanília kivonat

½ teáskanál só

A tetejét lehet még dekorálni egy hosszában felezett banánnal. Ezt most én nem tettem, de a következő sütésnél ki fogom próbálni, mert biztos nem ront semmit az ízén, viszont még szebbé teheti a gluténmentes süteményünket.

A sütőt előmelegítjük 175 fokra alsó/felső sütésen. Egy kis tálban összekeverjük a chiát, lenmagot és 6 evőkanál vizet, és félretesszük.

200 gramm gluténmentes zabpelyhet aprító gépben, vagy turmixgépben finom lisztté varázsolunk, ez körülbelül 45-60 másodpercet igényel.

Ezután egy nagy tálba öntjük a zabpehelylisztünket, hozzáadjuk a sütőport, szódabikarbónát, a maradék zabpelyhet, és a sót, és jól összekeverjük.

A banánokat egy külön tálban villával pépesítjük, amíg igazán folyékony nem lesz. Majd ezt követően hozzáadjuk a mogyoróvajat, az almaecetet, a vanília aromát, a chia magos keverékünket, és alaposan összedolgozzuk. Fogjuk a gluténmentes zablisztünket és apránként adagolva, jól elkeverjük, hogy ne legyen csomós.

Az így elkészült tésztánkat egy kenyér formájú tepsibe tesszük, amit vagy kivajazunk, vagy sütőpapírral bélelünk. Ezután tehetjük rá díszítésképpen a negyedik banánt. Nekem most nem volt otthon elég banánom, így ez a lépés kimaradt.

Körülbelül 50-60 perc alatt készre sütjük, tűpróbával ellenőrizve mielőtt kivesszük a sütőből. Ha nem ragad a tűre a gluténmentes süteményünk, akkor kész.

glutenmentes_bananos_kenyer_tepsiben.jpeg

Fontos lépés, hogy a banánkenyérnek 10 percet kell hűlnie, mielőtt kiemeljük a tepsiből, és teljesen ki kell hűlnie, mielőtt felszeleteljük.

Én ezt úgy oldottam meg, hogy este dobtam össze, és reggel frissen tudtam szeletelni a reggelihez.

Ez a szuper gluténmentes sütemény, akár egy hétig is friss marad légmentesen záródó edényben tárolva. Így meg is van oldva több napra a reggelink.

Szeretem az ilyen kulináris élvezeteket adó, egyszerűen és olcsón előállítható finomságokat. Nekem önmagában is ízlett, de aki akarja, az tehet rá lekvárt vagy akár mézet is.

Érdemes egy próbát tenni vele, mert véleményem szerint nagyon ízletes-zamatos. És ha finomat, egészségeset reggelizel, akkor a napod is jobban indul!

További gluténmentes recept ötletekért, látogass el ide:

https://www.glutenmentesedesseg.hu/