Férfi önbizalom

Én sosem fogom megérteni a férfiakat, hogy honnan merítik azt a határtalan önbizalmat, amivel rendelkeznek. Lehetnek akármennyi idősek, lehetnek pocakosak, ráncosak és még sorolhatnám, akkor is meg vannak győződve arról, hogy ők piszkosul jól néznek ki és minden nő őket akarja. Hihetetlenek! Bárcsak én is így gondolkoznék magamról!

 A férfiakban az a hit él, hogy nekik jól áll a kor, ők az idő múlásával csak sármosabbak lesznek. Egy bizonyos korig ez biztos igaz, de 60 felett már nem hiszem. Egy társkereső iroda vezetője nyilatkozta, hogy a 40 feletti nőknek nem tud társat találni, mert a korabeli férfiak 20-30 éves lányokat keresnek. Ezek az urak miért akarnak lányaikkal járni….nem is értem ?Én mindig úgy gondoltam, hogy annyit várhatok el a páromtól amennyit én is képes vagyok teljesíteni, ha nekem nincs kocka hasam, akkor nem várhatom ezt el a másiktól. Ellenben a férfiakat ez egy csöppet sem érdekli, ők lehetnek sörhasúak, de a nő legyen formás, szép arcú és fiatal. És ha netalántán a hölgy kikosarazná, akkor csak legyint egyet és azt gondolja magában, hogy jön a következő. Evvel szemben, ha egy nőt utasítanak vissza, a többség egyből elkezdi magában keresni a hibát, hogy túl vastag a combja, vagy nem elég feszes a bőre.

 Egyébként az a tapasztalatom, hogy az idősebb pasik sokkal bátrabban és kifinomultabban szólítanak le egy csinos nőt az utcán, mint a fiatalabb társaik. Nyilván nekik már rutinjuk van. Nem telik el úgy hét, hogy ne kapnék egy 50-60 körüli férfiembertől bókot. Persze hazudnék, ha azt mondanám, nem esik jól, de bárcsak egy korombéli mondaná eme kedves szavakat. Ez manapság túl nagy elvárás, mert ma már más a tendencia a fiatalok körében (mielőtt bárkit megsértenék, mindig vannak kivételek). A korosabb férfiak, még tudják, hogyan kell udvarolni, még igazi nőként kezelnek bennünket, de lássuk be a 20-30 éves generációban már kevés az ilyen úriember tulajdonsággal felvértezett pasi. Egyszer egy közeli férfi ismerősöm, aki már az 50-es éveiben járt és panaszkodtam neki erről a napjainkban igen divatos szokásról, azt mondta: higgyem el, egy komoly meglett korú férfi mellett érezhetném magam csak igazán nőnek, ő tudja mire van szükségem és a tenyerén hordozna. Nem mellesleg, meg tudja adni azt a biztonságot, amit egy 20-30 éves nem. Lehet, igaza van, de például nekem fontos a látvány, fontos a vonzalom. Hiába tudnék fel nézni rá, szeretni, mint embert, de vonzalmat valószínűleg nem táplálnék egy 60 körüli férfi iránt. Már csak azért sem, mert a saját édesapám hasonló korú és engem ez nagyon is zavarna. Persze vannak kivételek, hisz mindenkinek más az ízlése, és ezzel semmi probléma nincs. Mégis van egy olyan általános nézet, amikor látunk egy fiatal csinos nőt egy nagypapa korú férfival, mindenki felszisszen, hogy biztos a pénzéért van vele. Bevallom, nekem is ez az első gondolatom, de ha jobban a dolgok mélyére nézünk, miért ne lehetne, hogy tényleg elvarázsolta, és esetleg boldog ezzel az emberrel. Hiszen mindenkinek más tetszik, más a kívánatos. Előfordulhat, hogy ez a férfi meg tudja neki adni azt, amit más nem képes. Ezért bánjunk óvatosan az előítéletekkel és soha ne mondjuk azt, hogy soha, mert az élet hihetetlen dolgokat tud produkálni.

Csak egy példa az életemből:

Volt olyan estem, hogy egy őszes halántékú úriember megállt mellettem az utcán, kiszállt az autójából, udvariasan megszólított és kávéra invitált (nem úgy mint a húszéves, aki csak kiszól a kocsijából, hogy „elvigyelek”, mintha az a világ legtermészetesebb dolga volna, hogy az ember lánya vadidegen férfiak mellé ül be az autóba). Miután visszautasítottam a kedves meghívást, mondván, hogy dolgoznom kell és nincs időm, felajánlotta, hogy kivesz a munkából.  Na, ezen csak elmosolyodtam, de ezt a nagyszerű lehetőséget is kihagytam. Felmerült bennem a kérdés, hogy mit kellett volna tennem mindezért cserébe…. Ne hinném, hogy különösebb bánatot okoztam neki, és abban sem vagyok biztos, hogy ezt a nagyszerű ajánlatot nem sütötte el még aznap egy másik fiatal lánynál. Mindenesetre azt gondolom, ahhoz, hogy valaki ezt képes legyen meglépni, nagy önbizalom szükségeltetik. Viszont ennek az önbizalom túltengésnek véleményem szerint az is az oka, hogy van olyan fiatal, csinos nő, aki jobb életminőség  reményében elmegy „kávézni” egy jól szituált 20-30 évvel idősebb férfival.

És ezzel sincs probléma, hisz mindenki azt gondol magáról, amit akar és annak megfelelően cselekszik. De szeretném eltanulni ezt a magabiztosságot az erősebbik nemtől! Ők minden körülmények között, kortól és kiállástól függetlenül, azt gondolják magukról, hogy jól néznek ki és ellenállhatatlanok. Azt tartja a mondás, hogy a férfiaknak csak egy fokkal kell szebbnek lenniük az ördögnél, és akkor már minden nő a lábaik előtt fog heverni. Ők ezt el is hiszik.  Ha mégis megtörténne a lehetetlen és kosarat kapnának, az csakis a nő hibája lehet, még véletlenül sem sérülne az egójuk. Irigylésre méltó felfogás, tegyük magunkévá hölgyeim!

A fenti sorok, természetesen csak az én véleményemet tükrözik, amivel nem érthet egyet mindenki. Különbözőek vagyunk mi nők és a férfiak is, mindannyian másként gondolkodunk. Meglehet, konzervatívan gondolkodom a férfi-női viszonyok terén, de mindenki olyan elveket követ, amit helyesnek tart.