Gluténmentes, alacsony szénhidrát tartalmú, brokkolis-szalámis mini pizza

glutenmentes_brokkolis_pizza.jpeg

Gluténmentes édességek mellett, néha ki kell próbálni új dolgokat ebédre is, így most egy főfogásnak való receptet hoztam.

Nem voltam nagy pizzakedvelő a lisztfelhőben úszó életemben sem, de azért néha megkívántam. Viszont ahogy lenni szokott: amióta gluténmentesen kell élnem, és nem tudok könnyen hozzájutni, azóta természetesen sűrűbben enném.

Lehet kapni a szupermarketekben kész gluténmentes pizzalapot, amit csak meg kell sütni, és megszórni mindenféle feltéttel. De én most olyan receptet hoztam nektek, aminek a tésztáját is magam sütöttem ki. És nem is egy átlagos pizzalap lett, hanem egészséges brokkolis tészta, ami nagyon különlegessé teszi a gluténmentes pizzánkat. Sőt, még másban is eltér a hagyományostól, mivel paradicsomszószt sem tartalmaz. Na de ne gondoljátok, hogy ettől száraz lesz. Persze, ha nagyon hiányzik a paradicsomíz, nyugodtan tehettek rá ketchupot tálaláskor.

Kétféle sajtot tartalmaz, különös módon az egyiket a tésztájába kell belekeverni, a másik a feltét része. Én sajtból nem használok laktózmenteset, mert a dietetikus azt mondta, hogy abból ehetem a simát, de ha valaki nagyon érzékeny rá, akkor érdemes a sajtokból laktózmenteset választani. Ezen kívül én enyhén csípős paprikás szalámit tettem rá, amitől egy kissé pikáns lesz a gluténmentes pizza. Kaliforniai paprika került még a tetejére, sok-sok fűszerrel meghintve, és tálaláskor még friss rukkola salátával bolondítottam rajta egyet.

Láthatjátok, hogy ez egy extrán egészséges, vitaminban, ásványi anyagokban gazdag gluténmentes pizza, ami látványra is nagyon guszta, és ha nincs bajod a brokkolival, akkor biztosan ízleni is fog. Ha esetleg mégsem ápolnál baráti viszonyt a brokkolival, akkor se vesd el ezt a receptet. Én sem voltam nagy fanja ennek a zöldségnek, de adtam neki egy esélyt, és egyáltalán nem bántam meg, mert kifejezetten ízlett.

Íme az alternatív gluténmentes low-carb pizza receptje,

4 db mini pizzához való alapanyag:

2-3 evőkanál olíva olaj

500 g brokkoli

150 g gluténmentes lisztkeverék (Barbara lisztkeveréket használok, szinte mindenhez jó)

3 db tojás

50 g reszelt parmezán sajt

1 db vöröshagyma

2 db kaliforniai paprika

75 g paprikás szalámi (mini, és ügyelve, hogy jelölten gluténmentes legyen)

1 csokor rukkola

125 g mozzarella sajt (az eredeti recept golyókat írt, de én ebből is előre lereszeltet használtam)

só, bors, bazsalikom vagy bármilyen fűszernövény

A sütőt 200 fokra előmelegítjük, légkeveréses sütés esetén 180 fokra. Egy nagy tepsit kibélelünk sütőpapírral, és kikenjük 1 evőkanál olajjal.

A brokkolit megtisztítjuk, rózsájára szedjük és egy aprítógépben, vagy turmixgépben felaprítjuk. Majd egy tálba tesszük és hozzáadjuk a gluténmentes lisztkeveréket, tojásokat, parmezán sajtot és teáskanálnyi sóval és borssal megszórjuk, majd alaposan összedolgozzuk

Ezt követően 4 részre osztjuk a gluténmentes tésztát, és a tepsibe helyezzük úgy, hogy 4 darab mini pizza formát kapjunk. Hagyjunk távolságot a formák között, mert összesülhetnek. Behelyezzük a forró sütőbe és 20 percig elősütjük.

Amíg sül a gluténmentes pizza alapunk, addig összedobjuk a feltétet. A kaliforniai paprikát vékony csíkokra vágjuk, a hagymát megpucoljuk, és szintén vékony szeletekre aprítjuk, mindkettőt sózzuk, borsozzuk. A szalámit felszeleteljük vékony karikákra. A rukkolát megmossuk, ha kell szaggatjuk, és ha nem előre lereszelt mozzarella sajtot használunk, akkor a golyókat félbevágjuk.

Utolsó lépésként kivesszük a sütőből a gluténmentes mini pizzáinkat, ráhelyezzük a rukkola kivételével az összes feltétünket, és visszatesszük a 180 fokra (légkeverés esetén 160 fokra) csökkentett sütőnkbe még 10 percre.

Amikor jól átsült, kivesszük a pazar illatú mini pizzáinkat. Tálalás előtt, megszórjuk rukkolával és a kedvenc fűszereinkkel, én bazsalikomot és köménymagot használtam.

glutenmentes_brokkolis_pizza_szelet.jpeg

Nem csak látványra étvágygerjesztő, de valóban finom is, és nem terheli meg a gyomrot. Egy könnyed, egészséges és elsősorban gluténmentes és low-carb ebédet, vagy vacsorát tudunk varázsolni ebből a receptből cirka 1 óra alatt.

Szerintem érdesem kipróbálni, még akkor is, ha nem a kedvenc zöldséged a brokkoli. Gondolj arra, hogy mennyire egészséges, és nekünk gluténmentesen élőknek meg kritikusan fontos a vitamin- és ásványi anyag pótlás. Ha másért nem is, de ezért érdemes megkóstolni!

Ha érdekelne a gluténmentes receptek, látogass el ide:

https://www.glutenmentesedesseg.hu/