Gluténmentes édes ebédnek való, osztrák sütőtök krémleves

 

glutenmentes_sutotok_kremleves_2.jpeg

Október van, és megkezdtem életem első gluténmentes őszi szezonját. Minden sárgába, barnába borul a nyári zöld után. A zöldségeseknél előtérbe kerülnek az őszi zöldségek, gyümölcsök. A gyönyörű sárgás színű tök, szinte felajánlja magát, hogy vigyél magaddal. Én sem bírtam ellenállni ennek a zöldségnek, és a kosaramban landolt egy bevásárlásom alkalmával.

sutotok_es_alma.jpeg

Ezúttal bizonyos szempontból rendhagyó leszek, mert a blogom fő vonala a gluténmentes édesség, de most egy kétfogásos ebéd első fogására hoztam egy mennyei finomságot, – ami természetesen kompatibilis a gluténmentes életemmel.

Mellékesen jegyezném meg, hogy gluténmentes édességnek is megteszi, mert magában a sütőtök is édeskés.

A sütőtök egy tipikus őszi zöldség, ami önmagában megsütve is nagyon ízletes, de számos finomság készíthető belőle. Én nagyon szeretem az ízét, és plusz jó tulajdonsága, hogy tele van vitaminnal. Ez nem hátrány, mivel fel kell készülni a szervezetünknek a hosszú télre, amikor kevesebb vitamin jut természetes úton az ember szervezetébe.

A legegyszerűbb módját szeretném ma megosztani veletek a sütőtök elkészítésének, méghozzá gluténmentes krémlevesként. Egy kicsit speciális kivitelben, osztrák módra. Néha érdemes kitekingetni a szomszédunkra, hogy miként készítenek el egy világ szinten ismert ételt, mert csak egy kicsi változtatással, új ízvilágot ismerhetünk meg. Nekem nagyon bejött az osztrák gluténmentes sütőtök krémleves, amit pirított tökmaggal bolondítanak meg!

Nem is szaporítom tovább a szót, itt a gluténmentes krémleves receptje:

1 közepes sütőtök

1 fej hagyma

pár csepp olíva olaj

1 kávéskanál gluténmentes Vegeta vagy gluténmentes leveskocka (én Vegetát tettem bele, mert ez volt itthon)

  1. 250 ml laktózmentes főzőtejszín (ezt nem mértem ki, hanem érzésre adtam hozzá a sűrűségéhez mérten)

só, bors, köménymag ízlés szerint

Egy marék tökmag

A sütőtök héját krumplipucolóval lehúztam, majd a tököt felkockáztam. A hagymát apró darabokra vágtam, és pár csepp olajban megpirítottam, majd hozzáadtam a felaprított sütőtököt, és felöntöttem annyi vízzel, hogy éppen ellepje. Megszórtam a gluténmentes Vegetával és a fűszerekkel, lefedtem, és hagytam főni, amíg a sütőtök puha nem lett. Amikor már elég puhának ítéltem, levettem a gázról, és botmixerrel alaposan összepürésítettem. Végül hozzá kevertem a laktózmentes tejszínt, visszatettem a gázra, és folyamatos kevergetés mellett megvártam, amíg forrni kezd, és kész is lett. A tökmagot olaj nélkül, éppen hogy csak meg pirítottam egy serpenyőben, és a tálaláskor ezzel díszítettem.

glutenmentes_sutotok_kremleves.jpeg

Amellett, hogy nagyon guszta a gluténmentes sütőtök krémlevesünk tökmaggal a tetején, ad egy isteni plusz ízt is az ételünknek.

Ez a fenséges gluténmentes sütőtök krémleves még egytálételnek is elmegy, mert nagyon laktató. Két tányér után nem is ettem a második fogásból. De annyira finom lett, hogy muszáj volt repetáznom.

Gyorsan elkészíthető, és egyáltalán nem drága ebédnek, vagy akár vacsorának való szezonális étel, ami nem terheli a gyomrot, még a mienkét sem, akik gluténérzékenységgel küzdenek.

Nekem ez egy újabb példa, hogy cöliákiásként, tényleg nem kell lemondani mindenről, csak az alapanyagokat kell jól megválogatni, hogy azok 100% gluténmentesek legyenek.

Ha kedvet kaptatok hozzá, akkor az elkészítés után, jó étvágyat kívánok hozzá!

További gluténmentes finomságokért látogass el az alábbi linkre:

https://www.glutenmentesedesseg.hu/