Hogyan lesz jó rizslisztből a palacsinat!

palacsinta.JPG

Glutén érzékenyként az egyik legmegbízhatóbb társunk a rizsliszt. Könnyen és olcsón beszerezhető, és elég sok mindenre használható. De nem minden étel elkészítésénél reagál úgy, ahogy a hagyományos búzaliszt. Viszont a puding próbája az evés ezért én úgy voltam vele, hogy ki kell próbálni palacsintába is, és ha nem jó, akkor legközelebb mással próbálkozom.  Persze tudom, hogy lehet kapni kifejezetten palacsinta készítéshez lisztkeveréket, de ha minden ételhez külön lisztet veszek, azért az nekem egy kicsit luxus kategória.

Egy kicsit tartottam attól, hogy a rizsliszttel a palacsinta tészta túl folyós lesz, de a napokban olvastam egy receptet, amiben zabpehely hozzáadásával készítették a palacsintát, ezáltal táplálóbb második fogásként kiváló választás lehet. Jó ötletnek véltem, így rögvest ki is próbáltam, csak az én esetemben gluténmentes zabpelyhet használtam darálva (homogénebb lesz így a tészta), és rizsliszttel kevertem. A művelet sikeres volt így bátran merem ajánlani, ha jól kisüthető palacsinta masszára vágyunk.

palacsinta_2.JPG

Íme a teljes recept, ami igazából csak összetevőjében más mint az eredeti:

10 darab palacsintának megfelelő mennyiség

3 db tojás

125 g rizsliszt

25 g darált gluténmentes zabpehely

1 mokkáskanál só

1 kiskanál cukor

200 ml laktózmentes tej

100 ml víz

olaj a serpenyőbe

 

A hozzávalókat csomómentesre keverjük, majd 10 percig állni hagyjuk. Forró vékonyan megolajozott serpenyőben a palacsintákat egyesével kisütjük. Arra fontos odafigyelni, hogy minden alkalommal, amikor merítünk a tálból, előtte keverjük össze a masszát, ugyanis a liszt könnyen leülepedhet a tál aljára.

Ha mind a 10 palacsinta elkészült, ízlés szerint ízesíthetjük, a variációk tárháza szinte végtelen, ki hogyan szereti. Lekvárral, kakaóval, fahéjjal, nutellával, pudinggal, túróval…..mindenhogy finom!