10 perces pohár desszert glutén- és laktózmentesen

epres_poharas.jpeg

Itt a nyár, és senki nem akar a konyhában kuksolni, főleg nem a meleg sütő mellett tölteni a drága időt, amikor a kertben, vagy akár a medence mellett is élvezhetnénk a jóidőt.

De mit tehet az ember ételérzékenységgel megáldott lánya, ha mégis valami hűsítő édességre vágyik, és ezért az se opció, hogy elugrik a sarki cukrászdába, vagy a strandon a fagylaltos pulthoz. Marad a házilag készített ínyencség, és ilyen alkalmakra kiválóak a pohár desszertek: röpke pillanat alatt össze lehet dobni, nem kell hozzá sok alapanyag, és cukrász képesítés se.

Így voltam én ezzel a minap, és kipróbáltam a nemrég talált epres-kekszes mascarponés (poharas sajttorta nevet viselte) nyalánkságot. Eperből nincs hiány a nyári szezonban, mascarponéból és tejszínből laktózmenteset választottam. Az eredeti recept darált kekszet írt, de glutémentes verzióban én nem is láttam még, csak sima kekszet. Ha lett volna darálóm, akár le is darálhattam volna, de mivel nincs, ezért én apró darabokra törtem a kekszet. Leleményességem meghozta az eredményét, isteni finom, krémesen lágy, hűsítő finomságom lett, mindössze 10 perc alatt. Azért az igazsághoz hozzá tartozik, hogy közvetlen elkészítés után még nem fogyasztható, kell neki egy kicsit állnia a hűtőben, a tökéletes hűsítő ízélmény érdekében.

epres_poharas2.jpeg

Íme a recept:

Nekem 4 nagyobb pohárra való mennyiség lett.

40 dkg eper (de ez ízlés kérdése, hogy mennyi epret szeretnél a tetejére)

20 dkg mascarpone (laktózmentes)

2 dl habtejszín (laktózmentes)

5 evőkanál porcukor (ez lehet kevesebb is, mert így elég édes lesz)

2 teáskanál vaníliaaroma

20 dkg gluténmentes keksz darálva vagy apró darabokra törve (nekem a Győri Édes gluténmentes keksze vált be süteményekhez)

Az epret megmossuk, megpucoljuk, félbe vagy negyedbe vágjuk. A mascarponét a habtejszínnel, porcukorral és a vanília aromával alaposan összekeverjük. És gyakorlatilag ennyi, mert vehetjük elő a poharakat, aljára a keksz, utána a kikevert krém és a tetejére az eper darabokat helyezzük. Majd gyorsan be a hűtőbe, hogy minél hamarabb csillapíthassuk az édesség iránti vágyunkat.

Én körülbelül 2 óra után kóstoltam meg, de amint lehűlt, fogyasztható, nem kőbe vésett szabály ez az intervallum.

Nem is kell a nagy melegben ennél jobb desszert!

Ha további mentes desszertek érdekelnek, látogassál el az alábbi weboldalra:

https://glutenmentesedesseg.hu