Sárgabarackos, datolyás, egészséges vendégváró sütemény!

Nincs benne cukor, glutén, laktóz, tojás és mégis isteni finom!

barackos_suti.jpeg

A nagyvilágban sokan adták gasztro bloggerkedésre a fejüket, és néha nem árt kitekinteni a határainkon túlra is. Egy barátnőm hívta fel a figyelmemet egy német lányra, aki egészséges finomságokat oszt meg a nagyközönséggel, többek között gluténmentes sütemény recepteket is. Böngésztem az oldalát, és így akadt meg a szemem a sárgabarack tortáján. Ami nagyon tetszett benne, hogy csupa egészséges, de ennek ellenére nem túl drága és nem kuriózumnak számító összetevőkből áll, sőt viszonylag egyszerű elkészíteni is.

Igaz, ez a recept nem teljesen illik bele a repertoáromba, mert nem villámgyors és igényelhet egy kis rákészülést is – ha esetleg a datolya, őrölt mandula és a sárgarabarack nem alapfelszereltsége a konyhánknak. Tehát nem tudjuk sipp-supp összedobni. De néha lehet ilyet is alkotni, higgyétek el, megéri, nagyon finom és egészséges!

Az eredeti recept tönkölyliszttel készül, de mivel én felesküdtem a liszt nélküli életre, így ebben a felállásban szó sem lehetett róla. Gondoltam, kipróbálom gluténmentes lisztkeverékkel, mi bajom lehet?! Nyár lévén, sárgabarackhoz is könnyen hozzá lehet jutni, datolya mindig van, és mandulát is bárhol kapunk. Nem kell megijedni, ha nem őrölt mandulát találunk a boltban, én például magam daráltam le kávédarálóban, és kiváló lett.

Tehát minden adott egy finom és egészséges süteményhez, így neki is álltam. Bő egy óra alatt el is készült, és bár voltak félelemeim, hogy a gluténmentes lisztemmel hogy fog szuperálni, de az eredmény egyszerűen mesés lett.

barackos_suti2.jpeg

Íme a recept abban a formában, amiben én készítettem:

120 g magozott datolya

120 ml forró víz

500 g sárgabarack

120 ml semleges olívaolaj

1 teáskanál citromlé

250 g Barbara Gluténmentes lisztkeverék főzéshez-sütéshez

50 g őrölt mandula (magam daráltam kávé darálóval)

10 g sütőpor

1 csipet só (tengerit használok)

120 ml szénsavas víz

30 g pehely mandula

Elkészítése: A datolyát apró kockákra vágjuk, beletesszük egy tálba, ráöntjük a forró vizet és 10 percig állni hagyjuk. Amíg pihen, addig a sárgabarackot tetszés szerint félbe, vagy negyedbe vágjuk. Ezt követően a beáztatott datolyát villával pépesítjük, beletesszük egy nagyobb keverőtálba és hozzá adjuk az olajat és a citromlevet, majd kézihabverővel jól kidolgozzuk. Eközben a sütőt már elkezdhetjük előmelegíteni 180 fokra (alul-felül sütést választottam). Egy másik tálban összekeverjük a lisztet, őrölt mandulát, sütőport és a sót. Majd a száraz hozzávalókat keverjük a nedves alkotó elemekhez, jól elkeverjük és ezután óvatosan és gyorsan beleforgatjuk a szénsavas vizet. Az elkészült masszát egy sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük (lehet tortaformába is), jól elsimítjuk, és a sárgabarackokat óvatosan belenyomkodjuk a tésztába. 30 perc eltelte után kivesszük a sütőből, és megszórjuk a pehely mandulával, majd tűpróbáig sütjük. Ha a süti közepébe szúrva nem marad tészta a tűn, akkor van kész. Sütője válogatja, de nekem 50 perc kellett hozzá.

A sok gyümölcs miatt tényleg nem hiányzik belőle a cukor, egy nagyon kellemes, puha süti keveredik ki belőle. Bátran lehet akár vendégváró desszert is, egy délutáni kávé mellé.

Én mindenesetre reggeliként fogom fogyasztani a tejeskávémhoz (természetesen csak is laktózmentes tejjel). Csak egyetlen baj van vele: hogy hamar elfogy!

További egészséges receptekért látogass el, a www.glutenmentesedesseg.hu weboldalra!