Glutén mentes háztartási keksz recept otthoni előállításra

Ha szereted olcsobban meguszni!

haztartasi_keksz.JPG

Olyan világot élünk, hogy az élelmiszer árak rekord magasságban vannak, hát még, ha valamilyen élelmiszer toleranciával van megáldva az ember. Ez esetben még az is drága, ami még egyébként nem lenne az, ha nem a glutén mentes verzióját kellene beszerezni.

Autoimmun betegségemnek hála infláció nélkül is nagyobbra kellene nyitnom a pénztárcámat. De ezzel az ember megbékél, mivel nincs más választása, hiszen az egészségéről van szó. Viszont amikor a szupermarketben megláttam, hogy 1000-2000 Ft között van egy doboz egyszerű glutén mentes keksz, ami hajazik a hagyományos háztartási kekszhez, akkor bizony tágra nyílt a szemem, hogy biztosan jól látom-e!? Sajnos igen, szemüvegben is megnéztem! Igy le is mondtam a kekszről, pedig én azok közé az emberek közé tartozom, akik nagyban hozzájárulnak a keksz gyárasok jólétéhez, sokat fogyasztottam belőle, akár nasinak kávé mellé, vagy más sütemény alapjául használtam. Mivel keksz nélkül mit sem ér az élet, de van egy lélektani határ, amit nem vagyok hajlandó kifizetni egy egyszerű kekszért. Jelenlegi ára túl mutatott ezen, így kellett keresnem egy másik alternatívát. Kutatni kezdtem, és láss csodát találtam egy receptet házi háztartási kekszre és ráadásul rizslisztből, ami ugye nekünk gluténeseknek nagy barátja.

Nagyon egyszerű elkészíteni, nincsenek aranyárban az összetevői, ámbár az időnkből vesz el és tudjuk az is pénz, de a megúszós receptek közé sorolható, mert gyorsan abszolválható. Nem beszélve, arról a győzelmi érzésről, hogy ezt is megoldottuk és ráadásul hand-made, ami emeli a piaci értékét is.

Több hónapos tapasztalatom a glutén mentes életem során, hogy az a legfinomabb és legbiztonságosabb, amit én készítek saját konyhámban. A házi háztartási keksz egy kicsit omlósabb lesz mint az eredeti, de viszont az íze sokkal finomabb origináltnál. Mivel van némi eszköz hiányosság a konyhámban ezért csak szív alakú formám volt a szaggatáshoz, de így legalább nem csak ízben, hanem küllemében is egyedi házi keksz készült.

haztartasi_keksz_2.jpg

Íme a recept:

Hozzávalók:

250g rizsliszt

80g cukor

1csipet só

1kiskanál sütőpor (én hagyományost használok ebből, és tanúsíthatom, hogy semmi bajom nincs utána)

120g margarin

1tojás

A hozzávalókból rugalmas tésztát gyúrunk, rizslisztezet felületen kinyújtjuk, kiszaggatjuk, majd a kekszeket villával megszurkáljuk. 175 fokos sütőben kb.15-20 perc alatt készre sütjük.

Ilyen egyszerű! Vigyázat, ha egyszer elkezdjük enni, nem lehet abba hagyni!