Gluténmentesen császármorzsa?! Nem akadály, ha van kéznél kukoricadara!

csaszarmorzsa_2.jpeg

Gyermekkorom menzás éveiből nem sok jóra emlékszem, de a császármorzsa málnaszörppel leöntve, az egyik kedvencem volt. Ennek a szeretete elkísért felnőtt éveimre, mindig szívesen fogyasztottam főétkezésnél második fogásnak, vagy csak délutáni csemegeként. Míg a „Mama hotelben” éltem addig Anyukám kényeztetett olykor vele, majd amikor önálló életem megkezdtem, akkor többnyire instant császármorzsát ettem, amikor megkívántam.

De aztán felütötte a fejét az életemben a cöliákia, és vége lett az instant korszaknak, meg a búzadara büntetés nélküli fogyasztásának. Így, ha nem akarom a hátralévő életem császármorzsa nélkül élni, akkor más alternatívát kell keresnem. Szerencsére, hamar megtaláltam a megoldást: a búzadarát kukoricadarával kell helyettesíteni, és máris elkészíthető a gluténmentes változat. Gondoltam én… viszont sok-sok keresgélés után azt vettem észre, hogy többnyire rizsdarával készítik. Nekem az pont nem volt otthon, és annyi mindenem van már a spájzban, hogy nem akartam még külön rizsdarát is venni, így úgy döntöttem kipróbálom kukoricadarával. Gluténmentes tejbegríznél már bizonyítottan jól működött, hát mit veszíthetek!

Jelentem, semmit nem veszítettem, a kukoricadara most is bizonyított, hogy milyen sokoldalú. Isteni császármorzsa készült belőle! És nem mellesleg, könnyen és gyorsan elkészíthető, és nagyon olcsó finomság.

csaszarmorzsa_4.jpeg

Íme a recept:

12 dkg kukoricadara

10 dkg rizsliszt

3 dl tej

2db tojás

5 csapot evőkanál cukor – ebből 2 evőkanál vaníliás cukor

1/3 teáskanál só (kb. 2 csipet)

5 dkg olvasztott vaj

A tejet megmelegítjük és hozzáadjuk a darát és a lisztet. Állni hagyjuk a grízes masszát, amíg a tojások fehérjét kemény habbá verjük. A grízes masszához adjuk a tojások sárgáját, a cukrot, sót, vaníliás cukrot. Majd kisebb adagokban, óvatosan hozzá keverve, beleforgatjuk a tojások felvert habját. Ezután 2,5 dkg vajat olvasztunk egy nagy, legalább 30 cm átmérőjű, és magasabb falú serpenyőben vagy lábosban, majd beleöntjük a masszát. Ahogy kezd összeállni a massza, egy fakanál segítségével szétszaggatjuk, majd ismét kicsit hagyjuk, és megint keverjük. Folytonos figyelmet, kevergetést igényel! Félkész állapotban én ismét teszek hozzá 2,5 dkg vajat. Végül, ha már kellően morzsalékos, akkor kész is.

Én most málnalekvárt tettem a tetejére és megszórtam egy kis porcukorral, de aki szeretné, málnaszörppel is megöntözheti. Így is, úgy is megállja a helyét, akár főétkezéshez vagy csak desszertként.

Melegen ajánlom!

Ha érdekelnek további gluténmentes gyorsan,olcsón elkészíthető receptek akkor ide is ellátogathatsz:

https://www.glutenmentesedesseg.hu/