Király diós piskóta recept rizslisztből!

glutenmentes_dios_piskota.jpeg

Egy nagyon jópofa receptre tettem szert, amely majdnem minden elvárásomnak megfelel. Gyorsan összedobható, olcsó, glutén- és laktózmentes, könnyen elkészíthető és 30 perc alatt megsül. Annyiból nem hozza a szokásos feltételeket, hogy ebben elég sok cukor van, és éppen ezért nem is mondanám diétásnak, …de néha lehet bűnözni, feltéve, ha nem tilos. Természetesen, ki lehet próbálni cukor pótlóval is, de én most valódi cukorral dolgoztam.

Egyéb ellenjavalatot nem tudok felhozni ezzel a gluténmentes piskótával szemben, önmagában is megállja a helyét, akár reggelire, kávé mellé, vagy csak úgy nasinak! Nem mellesleg, torta alapnak is bátran lehet használni.

Egyszerűen imádom azokat a finomságokat, amik ennyire pofonegyszerűek! Ebben a receptben még méricskélni se kell, mert minden alapanyagot bögrével kell kimérni. Elrontani se nagyon lehet! A csésze mérete lehet kérdéses, én most mérőcsészét használtam, ami kalibrálva is van az ideális csésze méretnek megfelelően. Háztartási boltban lehet ilyet kapni, nagyon hasznos kis eszköz!

meropohar.jpeg

Talán annyi szépséghibája lett a sütimnek, hogy a sütés alatt egy kicsit megkapta a tetejét, de tanulok belőle, és legközelebb nem légkeveréssel sütőm. Mert ebben az esetben hamar megsül a teteje, míg a közepének kell még idő. Nyilván a recept írójának más a sütője, mint az enyém, így neki a légkeveréses módszer vált be. De ez mindig lutri, hogy mit mennyi ideig kell sütni. Ha elsőnek nem úgy sikerül, akkor legközelebb egy kicsit tovább vagy rövidebb ideig sütjük, és előbb vagy utóbb tökéletes lesz. Tapasztalat teszi a mestert!

Nos, akkor lássuk a lényeget, íme, a recept:

A sütőt előmelegítettem 175 fokra.

Kikentem laktózmentes vajjal egy 24 cm-es tortaformát.

4 db tojást 1 csésze cukorral, elektromos habverővel habosra vertem (kb. 4-5 perc, amíg kivilágosodik és megnő a térfogata).

Egy külön edénybe tettem 1 csésze darált diót, 1 csésze rizslisztet, 1 csipet sót, 1 evőkanál sütőport, és ezt belekevertem a tojásos masszába.

Egy másik kis tálban elkevertem ½ csésze jó minőségű olívaolajat és ½ csésze laktózmentes tejet és belereszeltem egy kezeletlen citrom héját.

Ezt hozzáöntöttem a tojásos-rizslisztes alaphoz, elkevertem, formába öntöttem és 30 percig sütöttem. Mielőtt kivettem a sütőből a közepébe szúrtam egy hústűt hogy lássam megsült-e a közepe. Ha nem ragad rá a tészta, akkor van kész a sütink.

glutenmentes_dios_piskota_2.jpeg

Szerintem nem egy ördöngösség elkészíteni, és mindemellett sokáig puha marad a piskóta, jól eltartható. Ez sem egy hátrány!

Szinte garantált a sikerélmény, de ha nem hiszed, járj utána!

További gluténmentes receptekért látogass el a www.glutenmentesedesseg.hu weboldalra!