Gluténmentes édesség kellene?! Akkor itt van a legegyszerűbb megoldás!

glutenmentes_gyumolcsos_muzliszelet.jpeg

Müzliszelet már volt a repertoáromban (https://www.glutenmentesedesseg.hu/2023/06/glutenmentes-muzliszelet/), de most egy olyat ajánlanék, ami még annál is egyszerűbb és édesebb. Igazi nassolnivaló, káros mellékhatások nélkül.

Biztos vagyok benne, hogy ha egyszer kipróbálod, nem is akarsz más gluténmentes édességet enni. Bár a müzlit általában reggeliként fogyasztja az ember, de ez sokkal több annál, mint hogy csak reggeli legyen. Mindezek mellett, teli van gyümölccsel, vitaminnal, boldogsághormont termelő vegán mogyoróvajjal. Opcionálisan lehet, mandulavajjal is, ki mit szeret!

Az alábbiakban leírt recept ízlésetek szerint kombinálható, ami a gyümölcsöket illeti, vagy aminek éppen szezonja van. Nyár közepe lévén,a málna éli fénykorát, így én ezt választottam.

És még egy jó hír, körülbelül 5 perc előkészítést igényel és 35 perc alatt megsül. Tehát amint tudatára ébredsz, hogy ennél valami gluténmentes édességet, bő 40 perc alatt teljesül is a vágyad. Imádom az ilyen frappáns megoldásokat!

De akkor lássuk a lényeget, itt a gluténmentes müzliszelet pofonegyszerű leírása:

Az alábbi képről lemaradt a málna, mert felfaltam, mielőtt eszembe jutott, hogy le kell fotóznom...

glutenmentes_zabpehely_afonya_banan_mogyorovaj.jpeg

2 db érett banán

100 g gluténmentes zabpehely

2 nagy evőkanál mogyoróvaj

1 maréknyi málna

1 maréknyi áfonya

A sütőt előmelegítettem 180 fokra (alul-felül sütés), egy közepes tepsibe sütőpapírt tettem, de akár ki lehet kenni vajjal is. Egy tálban összenyomkodtam a banánokat, és csak szimplán beletettem a többi hozzávalót és alaposan összekevertem. Sütőbe tettem, és 35 perc alatt aranybarnára pirítottam.

Fontos, hogy csak azután vágd szeletekre, hogy teljesen kihűlt!

Nincs benne hozzáadott cukor, mégis édes, de nem émelyítően. Csupán a zamatos gyümölcsök íze, ami magával ragad, és újra-újra szeretnéd érezni ezt az ízt!

Én már többször elkészítettem, és az a gyanúm, hogy még fogom is, mert ami sikeres, az repetáért kiált!

Azt javaslom, ne habozz tovább, próbáld ki és élvezd minden morzsáját!