Gluténmentes mangós kókuszos energiagolyók

mangos_kokuszos_energiagolyo_2.jpeg

A nagy sikerre való tekintettel, kipróbáltam egy újabb gluténmentes bonbon receptet, egy kis egzotikus gyümölccsel felturbózva.

Szintén nagyon gyorsan elkészíthető ez a gluténmentes édesség, ami nassolásnak is tökéletes, de napindító feltöltődésnek is kiváló finomság.

Én nagyon szeretem a mangó kissé kesernyés-édes ízvilágát, és magában is szívesen fogyasztom. Sőt, mostanában egyre többet kísérletezek vele édesség alapanyagként és eddig nagyon bevált.

Hogy miért is neveztem el energia golyónak?!  Az alább felsorolt összetevői miatt, mert egytől-egyig egészséges és vitaminban gazdag.

Lássuk is a gluténmentes édesség receptjét:

Körülbelül 20 db golyó készül el ebből a mennyiségből.

100 g szárított mangó

160 g kesudió

150 g kókuszreszelék (a gurításhoz is)

1 mokkáskanál vanília aroma vagy 1 csipet vanília

1 db kicsi citrom reszelt héja

2 evőkanál szezámmag (opcionális a forgatáshoz)

A szárított mangóra forró vizet öntöttem és hagytam állni 30 percig, majd leszűrtem. A kesudiót durvára vágtam. A lecsöpögtetett mangót robotgépbe helyeztem, majd hozzátettem a kesudiót, 100 gramm kókuszreszeléket, vaníliát és a reszelt citromhéjat, majd alaposan összedolgoztam. Ellenőriztem az állagát, hogy eléggé formálható-e, és ha esetleg nem, akkor tehetünk hozzá még kókuszreszeléket.  Nem kell megijedni, ha lágynak érezzük, ilyennek kell lennie! Végezetül megforgattam kókuszreszelékben. De szezámmagba is forgatható, ízlés dolga.

A lágy állaga miatt a gluténmentes mangós kókuszos energiagolyókat legalább egy órán át hűtőszekrényben kell hűlni hagyni, ezután érdemes csak fogyasztani a tökéletes gasztro élmény érdekében.

mangos_kokuszos_energia_golyo.jpeg

További pozitívum ezzel a gluténmentes édességgel kapcsolatban: hogy légmentesen záródó dobozban, néhány hétig is eláll hűtőszekrényben. Feltéve, ha ellen tudunk állni a csábításnak, és nem esszük meg egy nap alatt. Be kell valljam, hogy nekem a tárolásra biztos nincs szükségem, mert az hétszentség, hogy nem marad meg egy hétig. Jó estben 2-3 nap, de az már komoly önmegtartóztatást igényel a részemről.

Ha nagyobb adagban gondolkozol, akkor csak szorozd fel a mennyiségeket, és máris dupla annyi golyó készül, ami akár vendégváró édes csipegetni valónak is megteszi.

Talán azért fogyhat gyorsabban mint a datolyás vitamin bonbonom, mert nem annyira édes, és így nem telíti el az ember gyomrát olyan gyorsan. Inkább frissítően hat, mint émelyítően!

https://www.glutenmentesedesseg.hu/2023/07/glutenmentes-desszert-bonbon/

Ha ízlett a gluténmentes házi bonbon (datolyás), akkor ebben sem fogsz csalódni, érdemes egy próbát tenni vele! Édesítsd meg a hétköznapokat!