Gluténmentes zabpehely süti nyárzáró gyümölccsel

szilvas_glutenmentes_zabpehely_suti.jpeg

A gluténmentes zabpehely süti egy nagyon jópofa ötlet, és bármelyik idény gyümölccsel működik.

Így nyár végén, és az ősz kezdetén a szilvára esett a választásom. Amúgy is szeretem ezt a gyümölcsöt, mert jó zamatos, kellően édes, és teli van rosttal és vitaminnal. Tökéletes ez a gyümölcs bármilyen süteményhez, akár cukor helyett is bele tehetjük édesítés gyanánt.

A mostani gluténmentes süteményemben is többek között a szilva volt az egyik édesítő elem. De tartalmaz még almapürét és áfonyát is: csupa egészséges hozzávalót.

A gluténmentes zabpehely, a lennmag, és a laktózmentes vagy növényi tej elegye egy nagyon kellemes masszát hozz létre. Ezt tepsiben kisütve, idény gyümölcsökkel megbolondítva, egy igazán finom gluténmentes édességet lehet alkotni.

Ezek után senki ne mondja, hogy a zabpelyhet nem lehet sokoldalúan használni, mert nem hiszem el neki! Pedig nem is olyan régen, meggyőződésem volt, hogy a zabpehellyel semmi jót sem lehet kezdeni, és nem értettem, miért szeretik annyian. Ehhez az kellett, hogy életmódváltásra kényszerüljek a gluténérzékenységem miatt, és így muszáj legyen kipróbálnom a gluténmentes változatát.

Így jópár kipróbált recept után azt kell mondjam, hogy örülök, hogy így esett. Mert nincs is annál jobb érzés, hogy hódolhatok a szenvedélyemnek, és továbbra is ehetek finom gluténmentes süteményeket, minden, az egészségemre káros hatás nélkül. Immáron szeretem a zabpelyhet, mert nagyon jó alapja az édes gluténmentes finomságoknak!

De akkor nem csűröm-csavarom tovább a szót, jöjjön a lényeg, íme: az én szilvás gluténmentes zabpehely süteményem receptje:

 

150 g gluténmentes zabpehely

350 ml laktózmentes vagy bármilyen növényi tej

2 evőkanál őrölt lenmag + 6 evőkanál víz

3 evőkanál almapüré

1 mokkáskanál vanília aroma

1 teáskanál fahéj

1 csipet tengeri só

8 db szilva

125 g áfonya

 

Először az őrölt lenmagot 4 evőkanál vízzel összekevertem, és hagytam állni egy rövid ideig, hogy besűrűsödjön, majd hozzáadtam a maradék vizet. A sütőt bekapcsoltam 180 fokra légkeveréses üzemmódban. Majd összekevertem a lenmagot az almapürével. A szilvát kimagoztam és csíkokra vágtam. Majd egy nagy tálban összekevertem a zabpelyhet a fűszerekkel, és felöntöttem tejjel. Alaposan összedolgoztam, de nem lett túl sűrű a masszám. A megmosott áfonyát hozzákevertem, és az egész masszát egy kivajazott tepsibe öntöttem (25x18 cm). A tetejére raktam szépen sorjában a szilva csíkokat, és betettem a felmelegedett sütőbe 20-25 percre.

Amikor kivettem a sütőből, egy kicsit vártam, hogy kihűljön, és csak utána szeleteltem fel. Egy csöppet féltem, hogy vajon egyben marad-e a tálalás során, vagy kanalas gluténmentes édesség lesz belőle, de nagyon is egyben volt. Kár volt aggódnom, a masszám lágy állaga miatt! Jól összetapadnak az alkotóelemek. Persze ha szétesne, akkor sem veszítene az értékéből, mert az íze így is-úgy is fenomenális: könnyű, gyümölcsös és édes finomság.

glutenmentes_szilvas_zabsuti.jpeg

Túl sok időt se igényel az elkészítése, cirka 1 óra alatt fogyasztásra kész. Ha van kedvetek, próbáljátok ki, szerintem megéri!

Mégtöbb gluténmentes édességért, katt a linkre! https://gluténmentesedesseg.hu