2013 más szemszögből

Talán az lenne a legbölcsebb, ha 2013-ba megpróbálnám megkönnyíteni az életem, és nem azzal foglalkoznék amim nincs és amit mástól irigylek, hanem azzal mi az amim van és boldoggá tesz. Sokszor van úgy, hogy saját magam vagyok a jókedvem megrontója, pedig csak egyszerűen más szemszögből kéne néznem a dolgokat.

Irigykedek másokra, mert sikeresebbek az életben, vagy mert van pénzük, pedig lehet nekik is megvan a saját harcuk, nem tudhatom mi rejlik a lelkükbe, vagy nekik mi hiányzik az életükből ami lehet nekem megvan.

Ez akkor tudatosult bennem, amikor egy ismerősömnek meghalt az édesapja, akivel nagyon szoros volt a kapcsolata.

Sokszor irigykedtem Annára mert jómódban él, diplomás, több nyelven beszélő fiatal nő aki nagyon tudatosan irányítja az életét, minden sikerül neki amibe belevág. Saját jól menő vállalkozása van párjával, 25 éves kora ellenére. Tény, hogy a szüleinek nagy része van abban, hogy ezt elérte. Szóval mondhatni tökéletes élete van, sokszor irigykedtem rá, addig amíg meg nem történt a tragédia. Azóta, ha eluralkodik rajtam az irigység, akkor mindig eszembe jut, hogy de nekem még él az apukám, ami százszor többet ér mint bármilyen vagyon és külsőség. Nyilvánvalóan ez alapján én sokkal szerencsésebb vagyok mint ő. Nincs az a pénz amiért ezt felcserélném, és nem lehet neki könnyű amikor én arról beszélek, hogy milyen jó amikor együtt a család. 

Ilyen és ehhez hasonló dolgok, amikor csak a nézőpont megváltoztat mindent. Egy kicsit el is szégyenlem magam ilyenkor.

Egy másik, hogy miért várom azt, hogy kegyes legyen velem a sors, ha nem becsülöm meg azt amim van? Lehet abban valami, hogy minél elégedettebb vagy az életeddel, annál több jót fogsz bevonzani. Ha örökké csak kesereg az ember és azért sír, hogy ez miért nincs nekem, ez miért történt, akkor csak a negatív tud beáramlani. Igen, tudom néha én is szkeptikus vagyok ezzel a gondolat menettel, de sokkal jobb pozitívan látni az életet, mint örökké keseregve élni a mindennapokat. Ha még sem vonzanánk be semmit ezáltal az életünkbe, már akkor is jobb lenne a kedvünk, tehát megéri így gondolkozni.

Tudom, ez most olyan könnyűnek hangzik, pedig egyáltalán nem az, de megpróbálom e-szerint élni az életem, már csak magam miatt is! Szebb lesz így az élet...