Gluténmentes sárgabarackos sütemény, ami sosem szárad ki!

sargabarackos_glutenmentes_piskota_tanyeron.jpeg

Imádom a piskótákat, de sokszor sima lisztből is problémás, hogy túl száraz lesz, vagy ha sok gyümölcsöt teszünk hozzá, akkor meg szétázik. Legalábbis én mindig így jártam. Hiába volt már fekete a piskóta teteje, a sok nedvesség miatt, amit a gyümölcs engedett, a közepe nem sült át. Bár meglehet, hogy én csináltam valamit rosszul…

Az egyik netes keresésem során akadtam rá egy sütemény receptre, ami azzal kecsegtetett, hogy nem szárad ki a tészta, és nem is esik szét. A tésztájába összeturmixolt sárgabarack került ilyen célból.

Megtetszett az ötlet, gondoltam kipróbálom! Ugyan a recept sima búzaliszttel készült, ez okozhatott volna problémát az állagában, de ez nem történt meg szerencsére. Gluténmentes süteményhez való lisztkeveréket használtam, és mondhatom, igazi sikersztori lett a sütés vége. Gyönyörűen feljött a tészta, és a teteje is szép aranybarna lett, mire a közepe is átsült. Egy igazi nyári, könnyű gluténmentes sütemény került az asztalra.

Aki már olvasott tőlem gluténmentes édesség recepteket, az tudja, hogy alapfeltétel nálam, hogy gyorsan, könnyen és olcsón előállítható legyen a süti. Nos, ez minden szempontból hozza a kívánságaimat, filléres alapanyagokból állítható elő, és a sárgabaracknak most van a szezonja, így ez sincs aranyárban. Főnyeremény ez a gluténmentes sütemény recept!

 

Na de lássuk a lényeget, íme, a hozzávalók:

1 kg sárgabarack

1 evőkanál citromlé

12 dkg laktózmentes vaj

15 dkg cukor

1 teáskanál vaníliakivonat

4db tojás

28 dkg gluténmentes lisztkeverék süteményhez

3 teáskanál sütőpor

1 csipet só

porcukor tálaláshoz

 

Ha megvannak az alapanyagok, akkor dobjuk is össze:

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra, béleljük ki sütőpapírral, vagy vajazzunk ki egy nagyobb tepsit, tortaformát (23cm).

A sárgabarackot mossuk meg, felezzük el, magozzuk ki. A barack felét turmixoljuk össze a citromlével, míg egészen pépes nem lesz. A barack másik felét vágjuk szeletekre.

A tésztához a vajat és a cukrot keverjük habosra. Adjuk hozzá egyesével a tojásokat, majd a vanília kivonatot is keverjük el benne.

Egy másik tálban keverjük össze a gluténmentes lisztet, a sütőport és a sót. Keverjük össze a száraz és nedves hozzávalókat, közben öntsük hozzá a barackpürét is, majd alaposan keverjük össze.

Az elkészült tésztamasszát öntsük a tepsibe vagy a tortaformába (én tepsibe tettem), majd rendezzük el a tetején a barackszeleteket. Toljuk a sütőbe 50-55 percre, tűpróbával ellenőrizzük, hogy jól átsült-e. Tálaláskor szórjuk meg porcukorral.

sargabarackos_glutenmentes_piskota.jpeg

 

Ugyan kell egy 50 perc, amíg készre sül, ezért egy kicsit időrabló, de amíg a sütőben van, addig én elmosogattam és rendbe hoztam a konyhát. És máris nem éreztem időpocsékolásnak. Így amikor megsült és egy kicsit kihűlt, felszeletelés után már csak élvezni kellett a zamatos, ízletes, puha gluténmentes süteményt.

Csak bátorítani tudlak benneteket, hogy próbáljátok ki, valóban szuper gluténmentes piskóta sült ki belőle. Akár csak magad vagy a család örömére, de vendégváró desszertnek is kiváló!

További sütemény receptekért kat a linkre:

https://www.glutenmentesedesseg.hu/