Gluténmentes mákos guba helyett: diós guba

dios_guba_glutenmentes_2.jpeg

Gluténmentes életem során sokszor kell leleményesnek lenni a konyhában. De van úgy, hogy kitalálod mit ennél, és amikor neki állnál elkészíteni, akkor kiderül, hogy az egyik alapanyag hiányzik.

Így jártam a minap én is. Gluténmentes mákos gubát szerettem volna készíteni, de a mák hiányzott. Első kétségbeesésem után körbenéztem a konyhaszekrényben, hogy hátha találok valamit, és jött is a mentőötlet. Volt dióm! Persze úgy voltam vele, ha van mákos és diós kalács, akkor miért ne lehetne gluténmentes diós guba, mákos helyett. Gondoltam, egy próbát megér!

Fogtam a gluténmentes mákos guba alapreceptemet és a mák helyett egyszerűen diót használtam.  Nyilván más lesz az ízvilág, de nekem így is bejött, és ha szereted a diót, akkor ez sem rossz alternatíva ebédnek a leves mellé.

Gyors és viszonylag költséghatékony, bár a gluténmentes édes kifli nem egy olcsó tétel. Viszont ha ügyes vagy, és van időd, a kiflit te is megsütheted. Én bevallom, még nem próbálkoztam saját készítésű gluténmentes kiflivel, nem voltam elég bátor hozzá. A kelt tészták nekem valahogy sosem sikerülnek, így jobbnak látom inkább megvenni, biztos, ami biztos alapon.

Így most megosztom veletek a gluténmentes diós guba receptjét, amit nyugodt szívvel lehet mákkal is készíteni, hiszen eredetileg azzal készül.

 

Hozzávalók 4 adaghoz:

4 db gluténmentes kifli (én SCHÄR édes kiflit használtam)

3 tojássárgája

150 ml laktózmentes/vegán tej

4 ek cukor vagy bármilyen cukorpótló

100 g darált dió (én mindig Kalifa márkát veszek, mert abban keresztszennyeződésként sem fordul elő glutén)

A mártáshoz:

2 ek cukor/cukorpótló

20 g gluténmentes vaníliás pudingpor

300 ml laktózmentes/vegán tej

A gluténmentes diós guba tetejére:

3 db tojásfehérje

1 ek cukor/cukorpótló

A karikákra vágott kifliket hőálló tálba tesszük. A tojássárgáját a tejjel kikeverjük, és a kiflikre öntjük. A cukorral elkevert darált dióval megszórjuk, és alaposan összeforgatjuk. A mártáshoz a cukorral kikevert pudingport a tejben megfőzzük, majd ha besűrűsödött, ezt is a kiflikarikákra öntjük, és az egészet jól átforgatjuk. A tojásfehérjét habbá verjük, a cukrot hozzáadjuk, és tovább verjük. Végül a diós guba tetején eloszlatjuk, majd 175 fokos sütőben kb. 15-20 perc alatt megsütjük.

 dios_guba_glutementes_3.jpeg

Szerintem nagyon guszta lesz az eredmény, akár rögtön melegen, de kissé kihűlve is isteni finom.

Főétkezésnek, és vacsorának is megteszi a gluténmentes diós guba, vagy akár mákos is, ki mit szeret.

Ha kedvet kaptál a recepthez, akkor jó sütést kívánok!

Ui: Olyan megnyugtató érzés, hogy a tudomány fejlődésének köszönhetően, cöliákiásként sem kell lemondani a hagyományos lisztes ételekről, mert szerencsére, tényleg mindenre van megoldás. Mert lehetne ugyan a gyerekkori lisztes kedvencek nélkül élni, de én nem szeretném őket nélkülözni. És ha egy kicsit más is az íze, vagy az állaga a gluténmentes liszt miatt, visszaadja azt az érzést, amit keresek abban az ételben.

Több izgalmas gluténmentes receptért, látogass el az alábbi linkre:

https://www.glutenmentesedesseg.hu/