Ha a mákos a gyengéd, és ha a mindenmentes a nyerő, akkor ez a te recepted!

makos_4.jpeg

Van, amikor hirtelen vezérelt ötletből sütni szeretnék, de egy alapanyag hiányzik a kinézett receptből. Így jártam a minap és kellő magabiztossággal úgy gondoltam, hogy helyettesítem valamivel, ami van otthon. Bátraké a szerencse mentalitás alapján belevágtam egy kevert 100% gluténmentes süti elkészítésébe. Az alap receptben mák, dió, vaj, tojás, cukor és citrom szerepel, ezek közül a dió hiányzott a konyhámból és mivel alapból nem tartalmazott lisztet én a dió helyett gluténmentes lisztkeveréket használtam, gondolván lehet ez egy sima mákospiskóta is. Annyiban tértem még el a recepttől, hogy a lisztet apránként elkeverve adtam a tésztához, nem csak szimplán öntve, ahogy a dióval kellett volna.

Nagyon hamar el is készültem a tésztával, és izgatottan tettem be a sütőbe, hogy vajon mi fog kisülni belőle. 25 perc után szépen feljött és a hústűre se ragadt már rá a tészta, így késznek nyilvánítottam.

Öröm és boldogság volt, csodaszép mákos sütim lett, ami nem mellesleg finom is! Cirka 1 óra alatt elkészültem vele, nálam felkerült a megúszos desszertek listájára.

Íme a recept, immáron módosított formában:

100 g tejmentes margarin

80 g cukor

1 csipet só

4 tojás

150 g darált mák

150 g gluténmentes lisztkeverék

fél kiskanál fahéj

1 evőkanál citromlé

A margarint a cukorral és a sóval kihabosítjuk, majd a tojásokat egyesével hozzáadjuk, és robotgéppel az egészet alaposan átdolgozzuk. A mákot, a fahéjat, a citromlét is hozzáadjuk, és a lisztet apránként elkeverve. Majd jó alaposan összekeverjük, sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük (20x25 cm-es tepsit használtam), és 180 fokon sütőben tűpróbáig sütjük, ez körülbelül 20-25 perc, sütője válogatja.

makos_3.jpeg

Ebben a süteményben az is jó, hogy nem csak gluténmentes de laktózmentes is. És ha netalántán, még a cukor is tiltó listán van, akkor ahelyett is használhatunk pótlásnak valami mást. Így lesz teljesen mindenmentes finomság!