Legegészségesebb reggeli vagy nassolni való, glutén, laktóz- és cukormentesen!

muzli_1_1.jpeg

Müzli szelet házilag

Vannak közkedvelt nasik, amiket otthon házilag is el lehet készíteni, amiben az a pláne, hogy tényleg tudod mit tartalmaz, egészen az utolsó morzsáig. Ez pedig egyáltalán nem elhanyagolható, ha az ember valamilyen étel allergiában/intoleranciában szenved.

A müzliszelet (gluténmentes változata is kapható), az egy jó találmány, mert elég laktató, és ha hirtelen megéhezünk és még távol a nagy étkezés, akkor ezzel meg tudjuk menteni magunkat az éhen halástól, és még egészségesnek is mondott.

Főleg, ha magad készíted! Mert ez esetben biztosan csak az kerül bele, amit szeretnél és fogyaszthatsz, semmi adalékanyag és ízfokozó.

Igaz, macerásabb, mert értékes perceket vesz el az életedből, de kárpótoljon érte az íze, és az, hogy magad készíted, ezáltal értékesebbé is válik a gluténmentes müzliszeleted.

És az se baj, hogy kb. két müzliszelet árából minimum hat darab jön ki. Bár meglehet, hogy első körben több pénzt kell költeni a hozzávalókra, mintha készen vennénk, de sokkal több jön ki belőle, tehát nyereséget könyvelhetünk el.

Mindezek mellett valóban egyszerűen és gyorsan elkészíthető.

Gluténérzékenyként, ha tanácsolhatom, érdemes a magvaknál megnézni a csomagolóanyagon, hogy milyen összetevőket tartalmaz, és megbizonyosodni, hogy nem tartalmaz glutént, még nyomokban sem! Mert érhetnek meglepetések, például a napraforgómagra rá volt írva, hogy búzalisztet tartalmaz, így hiába írta nekem elő a recept, hogy tegyek bele, én ezt kihagytam. A zabpehelyből is gluténmentes változatot részesítem előnyben, és csak olyan magvak kerültek bele, amik biztosan gluténmentesek. Csupa-csupa egészséges alapanyagot adtam hozzá, édesítésképpen mézet, de a gyümölcsök már önmagukban is gondoskodnak az édes ízvilágról.

És most jöjjön a lényeg, íme a recept:

Fontos megjegyeznem, hogy a gyümölcsöket és a magvakat saját ízlésed alapján válogathatod össze, mindennel elkészíthető!

100 g gluténmentes zabpehely

50 g mogyoró

50 g magkeverék (én szezámmagot, és mandulát tettem bele, de kerülhetne bele tökmag, lenmag is)

50 g datolya

2 db kisebb sárgabarack (lehet aszalt is)

1 csipet só

100 g méz

50 g almapüré (alma-mangó keveréket használtam, mert ilyet kaptam a boltban)

1 kiskanál citromlé

A zabpelyhet, a mogyorót és a magokat serpenyőbe tesszük, és pár perc alatt szárazon (zsiradék nélkül) megpirítjuk. Az aszalt datolyát, sárgabarackot felaprítjuk, majd sózzuk, és a magkeverékhez keverjük. A mézet és az almapürét egy edényben összeforraljuk, majd a citromlével és a száraz hozzávalókkal alaposan átforgatjuk, hogy a mézes keverékből mindenhova jusson. A masszát sütőpapírral bélelt tepsibe eloszlatjuk, és egy habkártya segítségével alaposan lenyomkodjuk, hogy teljesen tömör legyen. 175 fokos sütőben kb. 15 percig sütjük (az eredeti recept 10 percet írt, de az én sütőm gyengébb), majd a tepsiben hagyjuk kihűlni, és utána szeleteljük.

muzli_1.jpeg

Reggeli kávé mellé tökéletes, vagy csak úgy nassolni is, ha megéhezünk napközben. Vitamindús, egészséges, mindenmentes finomság, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben.

Élvezni az édes élvezeteket, bűnhődés és kellemetlen mellékhatások nélkül!

További receptekért látogassál el ide:https://www.glutenmentesedesseg.hu/