Házi bonbon, ami nem árt a testnek, de jó a léleknek!

Glutén- és laktózmentes

img_1953.jpeg

Az én életfilozófiám, ami a sütés-főzést illeti: a gyorsan, finomat.

Különösképpen nyáron, amikor senkinek nincs kedve a nagy melegben a konyhában tölteni az idejét. Ezen túl, a könnyed és gyümölcsös ízeket részesítem előnyben, kánikulában nem is esnek jól a nehéz édességek. Az édes ízek nélkül viszont nem tudok élni!

Sokan hiszünk benne, ha valamire gyakran gondolunk, akkor előbb vagy utóbb szembe jön velünk. Így voltam ezzel én is, és láss csodát, annyira vágytam valami könnyed nyári nyalánkságra, amit elkészíthetek, hogy egyszer csak szembe jött velem egy inspiráló recept.

Nem csak ripsz-ropsz összedobható, hanem még 100%- ban egészséges is, tehát nyugodt szívvel fogyasztható!

Összetevőit illetően tartalmaz kesudiót, mandulát, tökmagot, datolyát, fagyasztva szárított eper darabokat, zabpehelyet és mogyoróvajat, vagy mandulavajat. A kókusz golyóhoz tudom hasonlítani, csak gluténmentes, mert nincs benne darált keksz.

Egyébként kókuszreszelék hozzáadásával is készíthetjük, ki hogy szereti. Személy szerint az eperport részesítem előnyben, mert imádom az epret, nekem kapóra jött ez a verzió.

Nem is kell jobb egy vitaminban gazdag desszertnél, ami ráadásul egy igazi ízbomba!

Az elkészítésének egyszerűségét az is bizonyítja, hogy egy unalmas estémen álltam neki és durván félóra alatt megvoltam vele.

Elkészülte után beraktam a hűtőbe és másnap el voltam ájulva a mennyei ízétől. Persze, aki nem bírja ki és rögvest megkóstolná, azt is megteheti, akkor sem fog csalódni.

Mielőtt leírnám az elkészítését, szeretném megjegyezni, hogy az eredeti receptben minden alkotó elemét bedobálják egy aprítógépbe, és a munka markáns részét a gép elvégzi. Nos, nekem ilyen konyhai gépem még nincs, de leleményességem határtalan, és fogtam a hozzávalókat és külön-külön kávédarálóban porítottam meg a magvakat, hogy egy jól formálható masszává álljanak majd össze. Nyilvánvaló, hogy sokkal egyszerűbb lenne aprítógéppel, de a cél szentesíti az eszközt, így a kávédaráló is megfelel a célnak, kiválóan abszolválja a feladatot.

 

De akkor jöjjön a lényeg, íme a recept:

200g datolya

30 g kesudió

2 evőkanál tökmag

3 evőkanál zabpehely (gluténmentes)

3 evőkanál mandula

4-5 evőkanál mogyoróvaj, de ez lehet mandulavaj is

15 g fagyasztva szárított eper, plusz a hempergetéshez (ez akár lehet kókuszreszelék, kendermag vagy akár szezám mag, ízlés dolga).

Elkészítése:

Az összes hozzávalót porítjuk, ha nem aprítógéppel dolgozunk, akkor a datolyát egészen apróra vágjuk. Majd alaposan összekeverjük a masszát. Miután kellően homogén lett, kis vagy közepes golyókat formálunk belőle, attól függ, mennyi golyót szeretnénk. Nekem közepes golyókkal 14 darab jött ki. Ezután egy kis tálban meghempergetjük a porított, fagyasztva szárított bogyós gyümölcsben.

Az eper ad neki egy kis fanyar ízt, és én azért szeretem, mert megtöri az édes ízvilágot és ettől különösen frissítő hatása lesz a bonbonunknak. Igazi kulináris élvezettel ajándékoz meg minket, de vigyázni kell vele, mert ha egyszer megkóstolja az ember, akkor nem bírja abbahagyni!

img_1952.jpeg

 

Egy biztos, a golyócskáink biztosan, glutén- és laktózmentesek, és nagyon egészségesek, mert teli vannak vitaminnal. És, ha még ez sem elég, akkor csak annyit írnék, hogy ez a desszert maga a tömény édes élvezet, egy csipetnyi fanyar frissességgel.

 

De ne higgyetek nekem, próbáljátok ki!

További édesség ötletekért, látogassál el ide: https://www.glutenmentesedesseg.hu/