Gluténmentes gyömbéres puszedli

geutenmentes_gyomberes_puszedli.jpeg

Ez a gluténmentes édesség első látásra nem hasonlít a puszedlire, de ha beleharapsz, egyből ez fog az eszedbe jutni. Az első próbálkozásom volt ezzel a recepttel, így remélem megbocsátjátok nekem, hogy külsőleg nem valami vonzó, de higgyétek el, az íz kárpótol a látványért.

Én viszont biztosan fogok még ilyen gluténmentes süteményt készíteni, ezért idővel szebbek lesznek, mert tudjuk, hogy a gyakorlat teszi a mestert.

Eredetileg nem is puszedli a neve ennek a süteménynek, és nem is gluténmentes volt a recept. Gyömbéres omlós keksz a hivatalos neve, és teljes kiőrlésű búzalisztből készült, de mivel tetszett az ötlet, így improvizáltam, és kipróbáltam gluténmentes lisztkeverékből. Lehet, hogy állagában pont ezért nem lett olyan, mint az eredeti recept, és ezért volt nehezebb formálni is. De finom lett, és igazából ez a lényeg! Rengeteg őszi fűszert tartalmaz, valamint a a cukrot helyettesítő kedvenc datolyámat is, ami mind nagyon vonzóvá tette, hogy kipróbáljam. Azért adtam a „gluténmentes puszedli” nevet a süteményemnek, mert nekem a hagyományos puszedli ízvilágát idézte elő.

És nem beszélve a gyömbér csodálatos hatásáról a szervezetünkre! Igaz, én nem is olyan régen még ki nem állhattam a gyömbér csípős ízét, amióta viszont gluténmentesen kell étkeznem, azóta egyre jobban megszeretek olyan egészséges zöldségeket, gyümölcsöket, amiket életem eddigi részében nem kívántam. Persze, az is lehet, hogy csak a korral változik az ember...

De most nem is szaporítom tovább a szót, jöjjön a lényeg, a speciális gluténmentes puszedlim leírása:

Hozzávalók:

180 ml forró kávé

170 g apróra vágott, kimagozott szárított datolya (én mindig Kalifa márkájút veszek, mert arra nincs ráírva, hogy nyomokban glutént is tartalmazhat)

½ teáskanál szódabikarbóna

2 tojás (tojás pótlóval is működhet szerintem, bár én igazival készítettem)

60 ml méz

250 g Miklos universal mix gluténmentes lisztkeverék (más gm mentes liszttel is működik véleményem szerint)

½ teáskanál tengeri só

1 evőkanál őrölt gyömbér

½ teáskanál őrölt fahéj

¼ teáskanál őrölt szegfűszeg

¼ teáskanál őrölt szerecsendió

Az eredeti recept írt bele 90 g apróra vágott kandírozott gyömbért, de én féltem egy kicsit a csípősségétől és én ezt kihagytam.

Elkészítése:

Melegítsd elő a sütőt 180 fokra. Tegyél sütőpapírt egy tepsibe. Egy kis tálban keverd össze a kávét, a datolyát és a szódabikarbónát, hagyd állni 10 percig. Ezután egy robotgépben elegyítsd sima masszává.

Egy másik tálban elektromos habverővel dolgozd össze a tojást és a mézet. Folyamatos keverés mellett add hozzá a datolyás masszát. Harmadik tálban, habverővel keverd össze a gluténmentes lisztet, sót, gyömbért, fahéjat, szegfűszeget, szerecsendiót. Add a datolyás keverékhez, dolgozd össze, majd tedd be a fagyasztóba 30 percig, vagy amíg megkeményedik, de még kanalazható legyen.

Ha letelt az idő, akkor teáskanállal szaggatva a tésztát, helyezz a tepsire kis adagokat, néhány centiméterre egymástól. Majd akkor már csak a 10 perces sütési időt kell kivárni, és tálalásra kész.

glutenmentes_gyomberes_puszedlik.jpeg

Egy kedves barátnőm is elkészítette, de ő okosabb volt, és a fagyasztott masszát egy hengerbe gyúrta, és késsel felszeletelte, ezáltal sokkal szebb formája lett. Én mindenképpen ki fogom próbálni ezt a technikát!

Számomra mindig külön öröm, ha tudom, hogy olyat nassolok, ami jó a testemnek, és ez a gluténmentes recept is pont ilyen. Semmi károsat nem tartalmaz, és ráadásul kulináris élménynek is mondanám, mert nem hétköznapi gluténmentes sütemény, az biztos!

Nekem puszedli, de lehet másnak valami egész más fog eszébe jutni, ha megkóstolja, de mindenképpen érdemes kipróbálni egyszer.

Ui: Jól zárható edényben több napig is puha marad!

További gluténmentes édességekért látogass el az alábbi linkre:

https://www.glutenmentesedesseg.hu/